Slachtoffer ongeval Serooskerke overleden

Toegevoegd: 10-07-2017, 10.22 uur
Het ongeval bij Serooskerke.
© Foto: Manfred Berrevoets
Door: Manfred Berrevoets

SEROOSKERKE (W) - De man die gisteren zwaargewond raakte bij een ongeval op de Eeperkweg in Serooskerke is in het ziekenhuis van Rotterdam overleden. Het gaat om een 90-jarige man uit Vlissingen.

Het ongeval vond zondagmiddag rond 16.00 uur plaats tussen een auto en een snorscooter. De 90-jarige bestuurder van de snorscooter reed over de Molenweg en stak de Eeperkweg over. Gelijktijdig reed een 63-jarige bestuurder uit Halsteren met de auto over de Eeperkweg richting de N57. Hierop ontstond een aanrijding tussen beide voertuigen.

Diverse politie-eenheden en ambulances kwamen naar de Eeperkweg. Ook de traumahelikopter kwam naar de plaats van het ongeval. De bestuurder van de snorscooter werd ernstig gewond met een ambulance naar het ziekenhuis in Rotterdam gebracht, waar hij 's avonds overleed.

De politie is een onderzoek gestart naar de toedracht van het ongeluk. Zo zijn diverse getuigen gehoord en is een uitgebreid sporenonderzoek verricht. De automobilist zal later verhoord worden.

Tonnie (10-7-2017 om 19:39)
Naar ongeluk. Ik weet verder niets over hoe goed bij de tijd die oude man was en in hoeverre zijn omgeving omging met zijn vermogen om scooter te rijden, daar kan van alles mogelijk zijn. Wel kan ik me voorstellen dat ook de automobilist het rot heeft, hij kon er niets aan doen en maakt dan toch zoiets mee. Ik heb een dergelijk ongeluk op het nippertje kunnen voorkomen door enorm te remmen toen plotseling een scootmobiel de weg opschoot. De man keek niet op of om, maar ik stond thuis nog te trillen, het scheelde centimeters. De vrachtwagen achter me wist ook op tijd stil te staan, maar een vrachtwagen achter je terwijl je als een gek plotseling remt geeft ook geen rustig gevoel.
jaapverkeer (10-7-2017 om 14:26)
Droevig om zo aan je eind te komen ook al ben je oud. De auto reed op een voorrangsweg waar je 80 mag, maar ook 60 had niet uitgemaakt. Rust zacht oude man.
Renata (10-7-2017 om 13:30)
Met 90 nog op een snorscooter ? Sterkte voor de nabestaanden en betrokkenen.
Addie (10-7-2017 om 12:12)
Heel veel sterkte voor de nabestaanden.