Solozeiler met pech kan oversteek niet maken

Toegevoegd: 11-07-2017, 22.25 uur

WESTKAPELLE - De redders van het KNRM-station in Westkapelle zijn maandagavond uitgevaren voor een zeiljacht met motorproblemen.

Er was sprake van een solozeiler die onderweg was naar Breskens maar zijn motor nodig had omdat er te weinig wind stond om via het Oostgat de oversteek over de Westerschelde te kunnen maken. Rond 22.25 uur werd de hulp van de vrijwilligers van de KNRM ingeroepen omdat de motor van de zeiler herhaaldelijk was uitgevallen.

Ter plekke zijn twee bemanningsleden van de reddingboot overgestapt om vervolgens samen met de zeiler naar de sluis in Vlissingen te varen.

wim faasse (13-7-2017 om 07:37)
Ik vind dat er toch te veel risico's genomen worden gezien de tijd die je leest en wie weet misschien weinig ervaring en dat in je eentje.
willem (12-7-2017 om 10:25)