Wielrenner Rilland alsnog overleden

Toegevoegd: 04-08-2017, 14.41 uur
Het slachtoffer is vannacht alsnog aan zijn verwondingen overleden.
© Foto: Manfred Berrevoets / Provicom

RILLAND - De wielrenner die op woensdagavond 26 juli zwaargewond raakte bij een valpartij in Rilland is alsnog overleden. Dat heeft de politie zojuist bekend gemaakt.

Het slachtoffer, een 48-jarige inwoner van het Belgische Wuustwezel, kwam rond 21.30 uur ten val toen hij in een groep van circa 20 wielrenners over de Bathseweg reed. Met een gangetje van zo’n 40 km/u reed de groep richting België.

Het slachtoffer lag aan kop aan de linkerkant van de groep. Op een gegeven moment raakte de man in onbalans en raakte hij een groepsgenoot. Hierna sloeg hij over de kop en kwam hard op het wegdek terecht.

Nadat de man was gestabiliseerd door de ambulancedienst en een trauma-arts is de Belg per helikopter naar het Erasmus MC in Rotterdam gebracht. De politie heeft vanmiddag bekend gemaakt dat de man vannacht alsnog is overleden.

Matthijs (5-8-2017 om 01:44)
@michelle, Dat klopt. Toch zal de automobilist hiervoor gestraft wordt dmv nog lagere max snelheden want het is zogenaamd een gevaarlijke locatie of een of ander smoesje waardoor het makkelijker wordt om (nog) meer geld uit de zak van de automobilist te kloppen...
Karel (4-8-2017 om 18:00)
Allereerst mijn oprechte deelneming maar aangezien de snelheid lijkt dit mij meer op een koers dan op een optochtje. Een gangetje of 40 is niet normaal.
Swalbe Zijlstra (4-8-2017 om 17:48)
als je ebike te hard gaat moet je verplicht een helm en jezelf verzekeren, heb je iets dat harder gaat als een snorfiets die 25 kan moet iedereen dat, maar wielrenners mogen blijkbaar met 40 km/u bumperkleven en de gekste capriolen uithalen op hun zwakke prulfietsjes zonder dat er ook maar iemand wat van zegt, behalve de vele vele commentaren bij elke melding, en die zijn er zoals iedereen weet heel erg veel. Wielrennen is verreweg de dodelijkste "sport" ooit in dit land en moet daarom gewoon verboden worden, dat, of dan toch verplicht een helm en een zware dure verzekering afsluiten, ook voor de onschuldige slachtoffers die ze maken en verplichte keuringen of die trutfietsjes toch wel veilig genoeg zijn voor de openbare weg.
Vogeltje (4-8-2017 om 16:00)
Dit ongeluk heeft niets te maken met het autoverkeer. Dit heeft te maken met een ongeluk waar niemand wat aan kon doen. De man raakte door wat voor een reden ook uit balans. Dus waarom zou hiervoor het autoverkeer gestraft moeten worden? Heel veel sterkte voor de nabestaanden en vrienden van de man.
Annie (4-8-2017 om 15:58)
Kan ereen regel komen voor het wielrennen in groep, bijvoorbeeld, fietsbel verplicht, minimaal 2 mtr afstand van elkaar
michelle (4-8-2017 om 15:57)
@jaapverkeer! Hier was helemaal geen sprake van een automobilist.