Arrestatie na steekpartij Oostburg

Toegevoegd: 05-08-2017, 19.45 uur - Update: 06-08-2017, 11.45 uur

OOSTBURG - Bij een steekpartij in Oostburg is zaterdagavond een man gewond geraakt. Een andere man is aangehouden als verdachte.

Het incident vond rond 19.15 uur plaats in de Burgemeester Gratamastraat. Naast de ambulancedienst werd ook de Rotterdamse traumahelikopter opgeroepen maar die is niet meer ter plekke gekomen.

De politie meldde rond 19.40 uur dat de hulpdiensten nog druk aan het werk waren. Tien minuten later werd gemeld dat de gewonde naar het ziekenhuis gebracht zou gaan worden. De politie heeft inmiddels het terrein afgezet met rood-witlint en is een onderzoek gestart naar wat er precies is gebeurd.

Kees (6-8-2017 om 00:18)
Soort zoekt soort en ruimen elkaar op. Zeeuws vlaanderen begint aardig op de beerput van nederland te lijken!! Ik kom er helaas regelmatig en zie het in rap tempo achteruit gaan. Jonge asociale gasten in dikke wagens waarvan iedereen weet wat ze doen voor de kost. Misschien een aardige taak voor de politie om wat harder op te treden!!!
Waldorf (5-8-2017 om 22:15)
@cg. U als burger snapt er werkelijk geen snars van. U als burger, vermoedelijk brave belastingbetaler en niemand kwaad doende is niet meer van enig belang. U dient u slechts te gedragen en nergens over te zeuren. Niet over criminaliteit, niet over gender neutraliteit, niet over asieleisers en al helemaal niet niet over uw (toekomstige) verdampte pensioen.
Inwoner (5-8-2017 om 21:46)
@cq Wat jammer dat u dit zo ervaart. Ik deel uw mening op geen enkel punt. Ik woon al heel mijn leven met veel plezier in West Zeeuws-Vlaanderen en merk niets van toenemende criminaliteit. Het steekincident van vandaag vond plaats in een beschermd wonen woning van Emergis. Dit tragisch incident is naar mijn mening dan ook eerder het gevolg van de bezuinigingen in de (geestelijke) gezondheidszorg. Wat de gemeente Sluis betreft ben ik blij dat zij de afgelopen jaren vol hebben ingezet op het toerisme. Dit is immers de sector waar de meeste mensen hier hun boterham verdienen. Zonder het toerisme was dit een doods gebied zonder voorzieningen. Wat betreft het Zwin College moet u bij het ministerie van Onderwijs zijn en niet bij de gemeente.
cq (5-8-2017 om 20:18)
Nu weer een calamiteit steek partij in oostburg, heb hier over in het verleden in de steeds meer toenemende criminaliteit in West Zeeuws Vlaanderen mijn ongenoegen kenbaar gemaakt bij de Gemeente Sluis, een uitnodiging gehad van de Burgemeester en mijn stand punten eens kenbaar gemaakt hoe ik er over denk over deze gemeente Sluis. Hierbij verwijs ik naar Woongoed en dergelijke instanties, wat huisvesten jullie hier tegenwoordig, krimpgebied en wat krijgen we er voor terug wat voor inwoners waar vandaan dit gebied gaat in notime naar de verdommenis! Kijk maar eens naar het Zwin College hoe zou dat nu toch komen,houd U minder bezig met toerisme en kijk een beetje meer naar jullie burgers! Want daar zit te kneep en 20 jaar te laat!