Geen files

KNRM Noordland ingezet voor melding watermakend jacht

Toegevoegd: 09-08-2006, 19.19 uur
Door: KNRM Noordland/Burghsluis [HVZeeland.nl]

BURGHSLUIS- Maandag 7 augustus, om 18.15 uur werd de Koopmansdank opgepiept voor een jacht dat water maakte. Aan boord gegaan en gegevens opgevraagd bij kustwachtcentrum (KWC).

Het jacht lag aan de grond op de Noordzee bij de Petroleumbol en maakte water. Er was enige paniek aan boord en of we snel wilde komen. Bergingspomp gereed gemaakt en direct vertrokken naar opgegeven positie.

Daar aangekomen zagen we het jacht al liggen, een stuk zuidelijker afgedreven en het was nog een half uur voor laag water. Tussen de banken door gemanouvreerd, zo snel mogelijk verbinding gemaakt en het jacht rustig van de bank getrokken. Langszij gehaald en 2 bemanningsleden van de reddingboot zijn overgestapt. Van enig water in het jacht was geen sprake, de mevrouw heeft dit in paniek geroepen.

De mevrouw aan boord genomen en deze onder de hoede van opstapper Bianca gebracht, ze was toch wel een beetje geschrokken. De 2 bemanningsleden zijn a.b gebleven en we hebben een sleepverbinding gemaakt om zo snel mogelijk tussen de banken door naar veilig vaarwater te varen.

et de eigenaar besloten dat we hem de hele weg zouden slepen naar de Roompotsluis om daar alles weer op te starten.Om 21 uur waren we voor de sluis en de motor van het jacht sloeg na wat pogingen aan.

Het jacht in de sluis afgemeerd en met de eigenaar en z’n vrouw besloten dat ze zelf naar de haven van Roompot-Marina wilden varen. Onze bemanning aan boord genomen en na veel bedankjes afscheid genomen.