Groep verantwoordelijk voor 30 diefstallen

Toegevoegd: 22-08-2017, 13.33 uur

MIDDELBURG - Met de aanhouding van in totaal negen verdachten denkt de politie een einde te hebben gemaakt aan een reeks van zo’n dertig inbraken en diefstallen, welke met name werden gepleegd op Noord- en Zuid-Beveland.

Volgens de politie was er sprake van een zeer diverse buit. “Zo heeft de groep gereedschap, rubberen boten, crossmotoren en elektrische fietsen gestolen. Ook wordt de groep verantwoordelijk gehouden voor de diefstal van een bronzen beeld aan de Reigerlaan in Kamperland in de nacht van 16 op 17 juli.

“Diezelfde nacht zijn in Kamperland ook nog een buitenboordmotor en een rubberen boot ontvreemd. Op de terugweg is en passant in Heinkenszand nog gereedschap uit twee bestelbussen gehaald”, zo vertelt de politie.

De politie kreeg de groep in het vizier na een snelkraak bij de Formido-bouwmarkt in Heinkenszand. Deze vond plaats in de nacht van 24 op 25 maart. Bij de inbraak was volgens de politie een auto betrokken die dezelfde nacht ook nog werd gebruikt tijdens een snelkraak bij een Chinees restaurant in Vlissingen.

De bewuste auto werd enige tijd later teruggevonden en in beslag genomen. Een grondig onderzoek aan dit voertuig leidde vervolgens naar twee verdachten: één uit Heinkenszand en één uit ’s-Heerenhoek. Zij werden op 21 juni aangehouden.

Tijdens doorzoekingen in  hun woningen werden verschillende gestolen goederen gevonden waaronder ook het kapot gezaagde beeld uit Kamperland. In de garagebox van de verdachte uit Heinkenszand werd bovendien een bestelbus in beslag genomen welke in Goes gestolen bleek te zijn.

Lopende het onderzoek worden nog zeven mannen aangehouden. Eén van hen wordt verdacht van heling. In zijn loods in Biezelinge zijn diverse gestolen goederen aangetroffen, waaronder een rubberen boot, een buitenboordmotor en tuingereedschap.

Bij hem thuis troffen agenten ook nog een gestolen elektrische fiets aan. Eén van de andere verdachten, afkomstig uit ’s-Heer Arendskerke, bleek verantwoordelijk te zijn voor een straatroof. Hij ging er op 20 juni bij het parkeerterrein van een supermarkt in Goes vandoor met de tas van een vrouw. De man is herkend op camerabeelden en heeft deze zaak inmiddels bekend.

Volgens de politie opereerden de verdachten in wisselende samenstellingen en zijn de overige verdachten afkomstig uit Arnemuiden, Goes, Schore en Vlissingen. Een laatste verdachte is afkomstig uit het Limburgse Witthem.

De woningbouwvereniging heeft het huurcontract van de woning van de in ’s-Heerenhoek wonende verdachte opgezegd. Naast de gestolen goederen werd hier namelijk ook een kleine hennepkwekerij aangetroffen.

Rien (22-8-2017 om 15:36)
Bah, vieze ratten.