Politie pakt fietsendief met nepafspraak

Toegevoegd: 31-08-2017, 20.14 uur
Door: Manfred Berrevoets

MIDDELBURG - De politie heeft op Walcheren een verdachte aangehouden die een gestolen fiets te koop aanbood.

Volgens de politie deed er recent een meisje aangifte van diefstal van haar fiets. Deze was onlangs gestolen maar ze had nog geen aangifte gedaan. Haar fiets was immers al een paar keer gestolen in het verleden. Omdat het meisje via via informatie had gekregen wie haar fiets gestolen zou hebben deed ze alsnog aangifte.

Een derde persoon maakte namens haar een zogenaamde nep afspraak met de verdachte en kreeg daarbij een foto ge-apt van de betreffende fiets. Toen de verdachte even later op de afgesproken plaats stond te wachten met de fiets trof hij het meisje niet aan maar twee agenten van de politie.

De agenten waren in burger gekleed en benaderden de verdachte. Deze wilde er vandoor gaan toen één van de agenten zich legitimeerde. Hij kon gelijk worden aangehouden voor heling. De volgende dag mocht hij Torentijd verlaten met een dagvaarding op zak.

Volgens de politie doen maar weinig mensen aangifte van diefstal van hun fiets. Omdat de politie toch regelmatig fietsen aantreft die van diefstal afkomstig zijn roept de politie mensen op toch altijd aangifte te doen.

Een andere gast (3-9-2017 om 09:57)
@een gast in nederland is het al een aantal jaar niet meer mogelijk om een aangifte in te trekken. Lijkt me dus heel sterk. Je bent waarschijnlijk gebeld door de doorijder! :)
bastiaan (1-9-2017 om 14:03)
In China kreeg,of krijgt een fietsendief de doodstraf,en of levenslang. Daarna zul je noooooooit meer stelen
een gast (31-8-2017 om 23:14)
Aangifte doen van diefstal of iets anders zal wel een goede zaak zijn, maar een jaar geleden heb ik aangifte gedaan van doorrijden na het afrijden van mijn linker buiten spiegel . Later werd ik nog gebeld door de agent die deze zaak behandelde of ik de aangifte wilde intrekken ,hij had namelijk het idee dat de veroorzaker misschien zou zeggen dat er iets met zijn lading was en niet het idee zou hebben dat hij iets had geraakt . mijn antwoord was dat ik de aangifte niet in wilde trekken ,hierna heb ik nooit meer iets gehoord .Wat ik hiermee wil zeggen is als een agent liever een aangifte ziet verdwijnen dan er iets mee te doen wat is dan nog het nut van een aangifte.