Zeiljacht stuurloos na deelname wedstrijd

Toegevoegd: 08-10-2017, 23.15 uur
Het jacht is naar de haven van Breskens gesleept.
© Foto: KNRM Breskens

BRESKENS - Een Belgische zeiljacht is zondagmiddag stuurloos geraakt op de Westerschelde na deelname aan de zeilwedstrijd Antwerp Race.

Het jacht was vanuit Antwerpen onderweg naar de thuishaven in Zeebrugge toen het te kampen kreeg met een motorstoring. Men legde contact met de Belgische reddingsmaatschappij Vrijwillige Blankenbergse Zeereddingsdienst (VBZR) en in eerste instantie vervolgden de opvarenden gewoon al zeilend hun weg, maar net voorbij Breskens viel de wind grotendeels weg en raakte het jacht stuurloos.

Hierop werd rond kort voor vijf uur de KNRM-reddingboot van het station in Breskens gealarmeerd. De Zeemanshoop was een kwartier na de alarmering ter plekke en heeft het jacht op sleeptouw genomen naar de jachthaven van Breskens.