Verdachte moord Oostburg intimideerde getuigen

Toegevoegd: 14-11-2017, 16.13 uur
Volgens het OM heeft een verdachte geprobeerd getuigen te intimideren.
© Foto: Manfred Berrevoets / Provicom (archief)

MIDDELBURG - Eén van de verdachten van de moord op de 24-jarige Sirwan Kassan op 3 maart in Oostburg heeft mogelijk geprobeerd getuigen te intimideren. Dat heeft de officier van justitie vandaag gezegd. De behandeling van de zaak is op 5 februari.

Voordat de inhoudelijke behandeling van de zaak van start kan gaan moeten nog enkele onderzoeken worden afgerond. Het waarom van de moord is daarom nog niet besproken. Vast staat dat er een ruzie is ontstaan om mogelijk een tasje, dat een 16-jarige jongen uit Groede het wapen heeft geleverd en dat de 20-jarige A. D. uit Zoetermeer de fatale schoten heeft gelost. De Bressiaander K. R. (21) zou de vluchtwagen hebben bestuurd.

De vierde verdachte, de 28-jarige N. G. uit Breskens werd al eerder veroordeeld voor poging doodslag. Enkele jaren geleden stak hij namelijk tijdens de kermis in Oostburg iemand met een mes in diens nek. Hij kreeg daarvoor twee jaar cel en tbs met voorwaarden opgelegd.

Van de alle verdachten zitten alleen nog A. D. uit Zoetermeer en N. G. nog in voorarrest. Van K. R. en de minderjarige uit Groede werd het voorarrest eerder al geschorst. De zaak tegen een vijfde verdachte werd geseponeerd.

Vandaag maakte de officier van justitie ook bekend dat er in de cel van N. G. een telefoon werd gevonden en dat er mogelijke aanwijzingen zijn dat hij heeft geprobeerd getuigen te intimideren. De zaak tegen de minderjarige uit Groede wordt 6 februari 2018 behandeld.

wim (14-11-2017 om 18:44)
Een vreselijke gebeurtenis waarom moet zoiets ernstig zo lang duren voor dit behandeld word van zulke vreselijke onmensen gewoon op sluiten voor goed en geen jaar wachten voor de uitspraak.