Ongenode gast slaat tanden uit mond meisje

Toegevoegd: 16-11-2017, 15.45 uur
Ongenode gast slaat tanden uit mond meisje
© Foto: HVZeeland.nl (archief)

MIDDELBURG - Een ongenode gast die graag naar binnen wilde bij een verjaardagsfeestje in Middelburg heeft een rake klap uitgedeeld aan één van de aanwezigen. Hierdoor werden er tanden uit haar mond geslagen. Het voorval vond eind september al plaats maar is vandaag pas door de politie gemeld.

Het feestje vond op 23 september plaats in een huis aan de Jodengang en was georganiseerd door een bewoonster van het pand. “Zij had wat mensen uitgenodigd, maar helaas kwamen er ook bezoekers binnen die zij niet op haar gastenlijst had staan. Rond 22.15 uur wilde een groepje jongens de woning van het meisje binnengaan. Omdat deze mensen niet waren uitgenodigd door de gastvrouw werden zij niet binnengelaten”, zo vertelt de politie.

“Eén van de ongenode gasten was het hier niet mee eens. Hij haalde hard uit naar een 17-jarige vriendin van de gastvrouw. Door de harde klap werden tanden uit haar mond geslagen en viel het meisje op de grond. Zij is de woning binnengegaan en heeft daar haar ouders in kennis gesteld van het voorval. Deze hebben het slachtoffer naar het ziekenhuis gebracht. Het meisje heeft later aangifte gedaan van zware mishandeling”, aldus de politie.

Na de mishandeling werd de politie gebeld en ter plekke gekomen agenten hebben een groep die buiten de woning stond weggestuurd. “Op dat moment was ook nog niet duidelijk dat er een mishandeling was gepleegd. Toen de politie weg was, werd ontdekt dat er ook vernielingen waren aangericht. Hierop zijn wij opnieuw gebeld maar toen we arriveerden waren de meeste gasten al weg”, zo vertelt de woordvoerder.

Sinds de aangifte heeft de politie onderzoek gedaan om te achterhalen wie verantwoordelijk is/zijn voor de mishandeling en de vernielingen. Wie de bewuste klap heeft uitgedeeld is nog steeds niet bekend. Wel is er een signalement van de dader.

“Het ging om een jongeman met een licht getint uiterlijk. Hij is tussen de 16 en 18 jaar oud en ongeveer 1.85 meter lang. De jongen heeft een slank postuur. Hij heeft zwart gekruld haar dat van boven iets langer is en van de zijkanten opgeschoren. De jongen had geen gezichtsbeharing. Over de kleding van de jongeman is helaas nog niets bekend.”

John (22-11-2017 om 12:40)
PVV stemmen , VVD doet toch niks voor de gewone burger . Veel zwaardere straffen op mishandeling. Veel zwaardere straffen op Hard drugs . Kratje Bier 100 Euro maken , alle alcoholische dranken fors omhoog . Dit zal veel mishandelingen en vernielingen voorkomen .
S (20-11-2017 om 01:59)
Ik was op het feest en het is heel jammer inderdaad dat de gel die een meisje van 16 slaapt nog niks heeft gek tegen maar ontschuldige mensen die hun Id niet bijhadden allemaal boetes kregen goed politiewerk...
P (17-11-2017 om 09:19)
Zet er dan ook even bij dat de rest van de meidenclub boetes kregen van de agenten wegens het niet kunnen tonen van een id kaart.
W. Kruit (16-11-2017 om 23:52)
@Politieblunder, lees eerst eens wat er staat, letterlijk: “Op dat moment was ook nog niet duidelijk dat er een mishandeling was gepleegd...” De politie kon op dat moment niet weten wat er echt gebeurd was. Lijkt mij duidelijk genoeg, zo. Of moet ik er een tekeningske bij maken? En voor wat betreft die opmerking over de huidskleur van de verdachte, die slaat werkelijk helemaal nergens op.
Politieblunder (16-11-2017 om 16:37)
AntiGSM (16-11-2017 om 16:21)
Echt wel een flinke vent hoor om dat te doen, maar ja licht geteint en de rest van de beschrijving...ik weet weer genoeg. Die hebben geen respect voor vrouwen (voor anderen ook niet).