Brandweer Westkapelle gaat weer uitrukken

Toegevoegd: 17-11-2017, 14.44 uur - Update: 17-11-2017, 14.51 uur
De blusploeg zoekt nog wel steeds nieuwe vrijwilligers, onder meer voor het weekeinde.
© Foto: Brandweer Westkapelle

WESTKAPELLE - Na anderhalf jaar gaat de brandweer van Westkapelle weer uitrukken naar meldingen. Op werkdagen is er nu weer voldoende bezetting.

De laatste keer dat de blusploeg van Westkapelle uitrukte was in de zomer van 2016. Sindsdien stond de ploeg buiten dienst vanwege onderbezetting, onder meer door ziekte en het vertrek van enkele brandweerlieden. De ploeg is inmiddels uitgebreid met vier nieuwe vrijwilligers en bestaande leden hebben aanvullende opleidingen gevolgd.

Vanaf aanstaande maandag kan de ploeg daarom tussen 08.00 uur en 17.00 uur weer op pad met de tankautospuit 46-36. Nieuwe brandweermannen en -vrouwen zijn overigens nog steeds welkom zodat ook 's avonds en in de weekeinden uitgerukt kan worden.