Vrijwilliger ontkent ontucht met gehandicapten

Toegevoegd: 23-11-2017, 06.20 uur
Vrijwilliger ontkent ontucht met gehandicapten
© Foto: HVZeeland.nl (archief)
Door: Manfred Berrevoets

MIDDELBURG - Voor de 69-jarige W. van de R. uit de gemeente Hulst was het woensdag op de zitting van de rechtbank één groot raadsel. Hij zou ontucht hebben gepleegd met verstandelijk gehandicapte vrouwen, maar volgens hem is hier niets van waar.

Van de R. moest zich verantwoorden omdat hij zich vijf jaar lang zou hebben vergrepen aan een 52-jarige, verstandelijk gehandicapte vrouw en ontucht zou hebben gepleegd met een 31-jarige eveneens verstandelijk gehandicapte vrouw. Hij zou haar gestreeld en in de nek hebben gekust.

De man, vrijwilliger bij een instelling voor gehandicaptenzorg en zegt absoluut niets verkeerd te hebben gedaan. Hij zou de vrouw hooguit een schouderklopje hebben gegeven en met het andere slachtoffer had hij met geen vinger aangeraakt, laats staan seks te hebben gehad.

Het Openbaar Ministerie (OM) eiste achttien maanden cel waarvan zes maanden voorwaardelijk tegen hem. Ook zou hij een schadevergoeding van ruim tienduizend euro moeten betalen. Zijn advocate was van mening dat er onvoldoende bewijs was en verzocht de rechtbank haar cliënt vrij te spreken.

Uitspraak 6 december.