Politie legt veel 'voetjes' neer in Goese Polder

Toegevoegd: 24-11-2017, 09.40 uur
Politie legt veel 'voetjes' neer in Goese Polder
© Foto: HVZeeland.nl (archief)

GOES - Als dieven het gisteren gemunt hadden op de wijk Goese Polder in Goes, dan hadden ze flink wat spullen buit kunnen maken. De politie kon tijdens een zogeheten voetjesactie namelijk maar liefst zestig punten aanwijzen van diefstal- of inbraakgevoelige locaties of goederen.

Volgens de politie was bijvoorbeeld sprake van niet afgesloten schuren. Hierin stonden dan bijvoorbeeld fietsen die niet op slot zaten of lag open en bloot elektrisch gereedschap. Verder constateerde de politie dat bij enkele woningen ramen open stonden waardoor een dief gemakkelijk naar binnen zou kunnen.

Bij twee huizen kon de politie zelfs binnen in de keuken een voetje leggen terwijl de bewoners niet in de buurt waren. Ook troffen we een ladder en steiger aan, die we zo konden pakken. Dat is niet verstandig, want de gelegenheid maakt de dief”, zo stelt de politie in een persbericht.

Aan de preventie-actie, die van 19.30 tot 21.00 uur duurde, deden niet alleen agenten mee. Ook vrijwilligers van het buurtpreventieteam en enkele bewoners hielpen mee.

Thera (25-11-2017 om 10:59)
Enorm goede actie. Als alles voldoende afgesloten of te overzien is als je in huis bent hoef je je ook niet druk te maken of er al dan geen voetje in je huis gelegd kan worden. Prima actie.
Peter (24-11-2017 om 16:01)
De gelegenheid maakt de dief??. Wat van jou is is van jouw , wat van mij is is van mijn. En Jan de grootste boeven zijn de verzekeringsmaatschappijen. Voor de rest wel goede aktie, maar die zou ik niet overal uitvoeren, hier met 5 honden vinden wij waarschijnlijk een echt voetje.
Kat (24-11-2017 om 15:44)
Buurtpreventie; heel goed. Maar ik zet wel mijn vraagtekens bij het binnentreden van de woningen: huisvredebreuk/inbraak. En die vrijwilligers? Lekker binnenloeren in de buurt? Hoe zit het met de wet op privacy?
Jan (24-11-2017 om 12:10)
Een goede actie van politie,maar deze burgers waar dit allemaal is gevonden die zullen het nooit leren ,en dan wel zeuren als de verzekeringen omhoog gaan .