Geen files

Politie waarschuwt voor collectanten Middelburg

Toegevoegd: 24-11-2017, 18.49 uur
Politie waarschuwt voor collectanten Middelburg
© Foto: HVZeeland.nl (archief)
Door: Manfred Berrevoets

MIDDELBURG - Vrijdagmorgen heeft de politie in de Lange Delft in Middelburg twee vrouwen betrapt bij het valselijk collecteren.

Agenten troffen twee vrouwen in de binnenstad aan, die geld aan het inzamelen waren voor een stichting. Bij onderzoek bleek dat ze geen vergunning hadden. Van het duo werden hun gegevens genoteerd, waarna ze werden weggestuurd.

Later bleek dat de vrouwen donderdag jl. ook al in de Lange Delft waren gesignaleerd, in aanwezigheid van twee mannen. Ze hadden toen een mobiel pinapparaat bij zich, waarmee mensen gelijk geld konden overmaken.

De politie waarschuwt het winkelend publiek, omdat deze mensen geen vergunning hebben.

Jose (27-11-2017 om 21:14)
@Rob en@Lizzy Jullie hebben helemaal gelijk. Ik ben het na gaan zoeken in de APV van de gemeente Middelburg. Ik wist niet dat dit veranderd was. Dus... mijn reactie was niet terecht. Groet Jose.
Rob (26-11-2017 om 15:49)
@zeeuwse showride en @ Jose. Zie de reactie van Lizzy. Wel moet de organisatie zijn aangesloten bij het CBF. Of zie ik iets over mijn hoofd?
Zeeuwse showride (26-11-2017 om 08:59)
Hoe kom je daarbij Rob. De stichting moet wel degelijk een vergunning hebben. En de collectant moet kunnen bewijzen dat hij / zij bij die stichting is aangesloten
Jose (26-11-2017 om 00:25)
@Rob, Zoals U het schrijft is niet waar. Zoek maar op; vergunning nodig voor collecteren. Dan komt U tot een andere conclusie denk ik.Vind het erg jammer dat dit gebeurd. Ik loop regelmatig het vuur uit mijn sloffen voor echte goede doelen. Steeds meer mensen zijn wantrouwend geworden, ondermeer door deze collectanten.
Lizzy (25-11-2017 om 22:55)
In de nieuwe APV (2015) van de gemeente Middelburg is de passage over inzameling van geld geschrapt. Dit houdt in dat voor het collecteren in de gemeente Middelburg geen collectevergunning meer nodig is.
Rob (24-11-2017 om 19:20)
Voor collecteren is geen vergunning nodig. Maar goed... hinderlijk vinden veel mensen het wel.