Middelbrand aardappelschuur Zonnemaire

Toegevoegd: 01-12-2017, 16.15 uur
Volgens de Veiligheidsregio Zeeland kon rond 14.15 uur het sein 'brand meester' worden gegeven.
© Foto: Twitter / wa_Schouwen01

ZONNEMAIRE - De brandweer is vrijdagmiddag uitgerukt voor een melding van een middelbrand in een schuur in Zonnemaire.

De eerste melding van de brand kwam rond 13.45 uur binnen vanaf de Rietdijk. Volgens wijkagent Douwe de Vries werden in de schuur aardappelen gepoederd. Hierbij ontstond als gevolg van vrijgekomen hitte rookvorming in een tussenwand. Binnen tien minuten werd opgeschaald naar middelbrand.

In eerste instantie werden de blusploegen van Brouwershaven en Dreischor opgeroepen. De blusploeg van Dreischor had echter onvoldoende bezetting. Hierop werd ook de brandweer van Kerkwerve gealarmeerd. Vanuit Goes werd een ladderwagen ter plekke gestuurd.

Volgens de Veiligheidsregio Zeeland kon rond 14.15 uur het sein 'brand meester' worden gegeven en is er niemand gewond geraakt.

marco (4-12-2017 om 23:59)
Dat is niet de eerste keer.