Ook meisje (5) ongeluk Ritthem overleden

Toegevoegd: 12-12-2017, 17.55 uur
Het meisje zat samen met haar broertje bij haar moeder in de auto.
© Foto: Roland de Jong

RITTHEM - Ook het 5-jarige meisje dat vanochtend zwaargewond raakte bij het ongeluk op de Sloeweg Noord in Ritthem is overleden. Dat heeft de politie zojuist bevestigd.

Het meisje zat samen met haar broertje bij haar moeder in de auto. Volgens de politie kwam hun voertuig rond 07.45 uur door onbekende oorzaak op de verkeerde weghelft terecht. Vervolgens botste de auto op een personenwagen die in tegenovergestelde richting reed.

Het gezin uit Hulst moest door de brandweer worden bevrijd. Het jongetje overleed ter plekke. Eerder meldde de politie dat het jongetje 2 jaar oud was. Inmiddels is dit door de politie bijgesteld naar 3 jaar oud. Het meisje raakte zwaargewond en is per traumahelikopter afgevoerd. Volgens de politie is ze in het ziekenhuis echter alsnog aan haar verwondingen overleden.

De 30-jarige moeder is per ambulance naar een ziekenhuis gebracht. De bestuurder van de tegemoet komende auto, een 35-jarige Middelburger, raakte ook gewond. Hij is eveneens per ambulance naar een ziekenhuis gebracht. Over de aard en de ernst van hun verwondingen is nog niets bekend gemaakt.

Hoe het dramatische ongeluk heeft kunnen gebeuren is overigens nog niet duidelijk. Onderzocht wordt bijvoorbeeld nog of plaatselijke gladheid een rol heeft gespeeld. De politie zoekt bovendien nog getuigen.

JdeJ (18-12-2017 om 17:08)
Je kinderen verliezen is het ergste wat een ouder kan overkomen. Daar is iedereen het over eens! De discussie onder dit bericht slaat werkelijk weer alles. Ongelofelijk dat er mensen bestaan die zelf maar conclusies trekken of suggereren wat er wel of niet gebeurd zou zijn! Zeker bij dit soort ernstige ongelukken moet je beseffen wat je schrijft en wie dat kan lezen. Veel sterkte voor alle betrokkenen en in het bijzonder de moeder.
AntiGSM (16-12-2017 om 12:21)
@@AntiGSM (wat doe je moeilijk???); feit dat jij zo reageert zegt voor mij genoeg! Die heeft dus iets te verbergen! Anders kon je het gewoon zeggen. En dat het iemand is die ik niet ken is niet belangrijk: van mij mag iedereen die met drank op of met een telefoon zit te spelen in de auto aan de schandpaal omdat dit potentiƫle moordenaars zijn! En als iemand een verkeerde inschatting maakt bij een inhaalpoging is niet slim maar wel te begrijpen omdat dat een menselijke fout is waar zeker geen opzet in het spel is. Je hoeft me geen sensatiezoeker te noemen want ik vind het al erg genoeg wat er hele dagen op de wegen gebeurt! En dat wordt de hoogste tijd dat dit verandert!
@antiGSM (15-12-2017 om 23:35)
@anti-gsm: nogmaals, waarom moet jij alles weten van iemand die je niet kent? Stomme donder, je moest eens weten wat er aan de hand is. En het enige wat ik er verder over wil zeggen dat zijn gsm sinds de avond ervoor niet meer gebruikt is. Maar waarom zou ik het uitleggen aan sensatiezoekers als jij. Get a life, familieleden lezen hier ook mee.
johan (15-12-2017 om 21:24)
mensen mensen het is al erg genoeg dat zoiets gebeurt hou je mening voor je en zet een bril op verbeter de wereld maar begin gvd bij je zelf
AntiGSM (15-12-2017 om 11:18)
@antiGSM (opmerking van 15-12-2017 om 10:46): grote onzin! Ik weet zeker dat de veroorzaker precies weet wat er gebeurd is tenzij je stomdronken bent of aan de drugs zit! Maar natuurlijk houd deze wijselijk z'n mond dicht! De veroorzaker weet of hij een lekke band gekregen heeft, een verkeerde inhaalpoging gedaan heeft of met z'n telefoon zat te spelen. En ja, dat vind ik belangrijk om te weten en is ook belangrijk om aan andere mensen te laten weten en dat ze er misschien iets van leren???
@antiGSM (15-12-2017 om 10:46)
aNTI-gsm: Van dat ongeluk in Axel weet je niks omdat ze gewoonweg niet weten wat er gebeurd is. En dan nog: moeten sensatiezoekers als jij alles weten van mensen die je niet eens kent?