Op heterdaad betrapt bij brandstichting

Toegevoegd: 28-12-2017, 10.26 uur
Op heterdaad betrapt bij brandstichting
© Foto: HVZeeland.nl (archief)

OOST-SOUBURG - Bij het Oranjeplein in Oost-Souburg heeft de politie woensdagavond twee jongens betrapt die een kerstboom in brand staken.

De politie houdt het Oranjeplein naar eigen zeggen extra in de gaten omdat omwonenden regelmatig klagen over het afsteken van vuurwerk. Tijdens een surveillance zagen agenten dat een jongen vloeistof over een kerstboom goot en een andere jongen de kerstboom aanstak.

Degene die de kerstboom aanstak kon direct staande worden gehouden. Degene met de vloeistof werd na een korte achtervolging aangehouden. De twee zijn volgens de politie allebei 16 jaar oud. Eén jongen koos voor een HALT-straf, de ander zag af van een procedure bij HALT en kreeg een proces-verbaal.

Souburger (28-12-2017 om 20:30)
Niet alleen overlast van hangjeugd die daar rustig zit. Meer last van die dronken zwerver die mensen naroept en zijn behoefte daar doet. Op de weg terug naar zijn caravan valt hij regelmatig tegen geparkeerde auto's en in diverse voortuinen omdat hij te dronken is om te blijven staan. Heb liever dat de politie/gemeente daar tegen optreed.
Moeder (28-12-2017 om 16:05)
Waarom is Halt niet verplicht in dit soort gevallen?
Ikke (28-12-2017 om 16:02)
Niet alleen het vuurwerk geeft overlast op het Oranjeplein, ook de hangjongeren zorgen voor veel overlast..
Adriaan (28-12-2017 om 15:53)
De ene dader ging naar bureau Halt , de andere koos voor ern proces-verbaal . Was het ern soort lotterij of .... Waarom heeft de politie tegenwoordig geen rad van voortuin of ern grabbelton bij zich , mag je gelang de zwaarte van het dilict 2 , 3 , 4 keer draaien of grabbelen .
EM (28-12-2017 om 14:16)
Wederom goed werk van de politie ,die HALT straffen stellen niks ,keihard aanpakken zulk tuig !