Leider No Surrender 14 dagen langer vast

Toegevoegd: 16-02-2018, 12.15 uur
De man werd aangehouden in zijn woning in Hulst.
© Foto: Roland de Jong / Provicom

HULST - De 41-jarige leider van motorclub No Surrender die woensdag in Hulst werd opgepakt moet 14 dagen langer vastzitten. Dat meldt het Openbaar Ministerie (OM) Noord-Nederland.

De man wordt er van verdacht samen met een eerder aangehouden leider van dezelfde motorclub, leiding te hebben geven aan een landelijk opererende criminele organisatie. Volgens het arrondissementsparket is het voorarrest van de man nu met twee weken verlengd.

Woensdag deed de politie doorzoekingen in de woning van de verdachte, bij zijn bedrijf in Hulst en bij een café in Clinge waar clubavonden van No Surrender worden gehouden. Bij de doorzoekingen werd onder meer apparatuur voor wietkwekerijen in beslag genomen. Ook nam de politie gegevensdragers zoals computers en telefoons in beslag.

Jordy (17-2-2018 om 07:00)
@Kees Zo werkt het gelukkig niet in een rechtsstaat. Volgens eerdere berichten had de man ook een eigen zaak, uw aanname mbt werkeloosheid klopt dus niet. Gelukkig mag een rechter dan ook beslissen ipv anonieme mensen op internet.
miep (16-2-2018 om 22:26)
idd kees , die lui denken dat ze alles mogen , maar erken de moord , moeten wij alleen maar, die krijgen toch alles gratis..ik moest kotsen van hun filmpjes hoe je daar in zo'n groep mag komen . pff geen woorden voor.
Kees (16-2-2018 om 16:07)
Laat hem maar een jaartje in voor arrest zitten tot de zaak tot op de bodem is uitgezocht. Een pand als dit kan je nooit op legale wijze verkregen hebben als je niet werkt. En werken is bij die mannen plantjes kweken. Ik zag er laatst een van die leiders op tv. Naar het clubhuis, daar veel bier zuipen en daarna met de motor naar huis, want je moet toch thuis komen. Regels tellen niet voor die lui