Politie zoekt graffitispuiters Oost-Souburg

Toegevoegd: 22-02-2018, 14.26 uur
Bij het Oranjeplein werden zogeheten tags aangebracht.
© Foto: Politie Zeeland - West-Brabant

OOST-SOUBURG - Bij het Oranjeplein in Oost-Souburg is graffiti aangebracht. De politie roept de dader(s) via social media op om zich te melden.

Volgens de Vlissingse wijkagent Maaike van Osta zijn recentelijk zogeheten tags aangebracht. "Buitenom het feit dat de eigendommen van een ander worden besmeurd levert het ook een hoop ergernis en frustratie op", zo schrijft op Instagram.

De wijkagente heeft goede hoop de daders op te kunnen sporen. "De 'leden' van deze zogenoemde 'flexgang' zijn bij mij bekend. Bij deze doe ik hen dan ook het vriendelijke doch zeer dringende verzoek binnen 48 uur contact met mij op te nemen zodat we over een passende oplossing kunnen praten waar de gemeente Vlissingen (de gedupeerde, red.) zich in kan vinden."

Aad (27-4-2018 om 09:24)
ook hier weer de omgekeerde wereld waarin een overheid zichzelf de gedupeerde vindt nadat ze de bevolking met de rug tegen de toekomstloze muur zet. sorry, dit is geen democratie meer.
Remo (27-4-2018 om 09:19)
"Tags" zijn geen graffity, net zoals je handtekening ook geen heel boekwerk is. Origineel zette je je tag onder je graffiti zoals een kunstenaar zijn kunstwerk signeerd, wat later werd overgenomen door (jeugd) "gangs", om hun no go area territorium te markeren. Maar dit is van het caliber "gekken en dwazen schrijven hun namen op deuren en glazen". Duidelijk door kinderen die aan het ontsporen zijn en denken dat ze naam kunnen maken met hun jeugdbende. Tja, dit land geeft ook niets meer om de toekomst van kinderen, we geven liever miljarden aan de mega rijke aandeelhouders van buitenlandse miljarden omzet multinationals "omdat dat goed is voor ons land" ook al komen we op de internationale zwarte lijst van belasting witwasserij criminelen.
Kees (24-2-2018 om 19:13)
@jeff, denk dat bij jou op de muur een mooi plekje is. Zo te lezen ben jij wel een fan van dit soort kunst (wat sommige werken zeker wel zijn).
Pieter (23-2-2018 om 18:58)
@jupi. Wie moet het dan vergoeden??? De andere bewoners die niets gedaan hebben? Ik geloof niet in een softe aanpak, vroeger kreeg je ook gewoon een oplawaai en daar is niets mis mee. Respect voor een ander z'n spullen is heel normaal.zouden ze het thuis ook op de muur spuiten?
Jeff (23-2-2018 om 18:17)
Dat de leden bekend zijn is bluf, simpele bangmaak technieken. Anders waren ze al lang gepakt. Gemeente Vlissingen / Middelburg zou beter kunnen zorgen voor een mooie legale muur waar graffiti artiesten zich uit kunnen leven. Ps. Erg volwassen opmerking Pieter, loop jij volgende keer met een bord op je rug met keyboard warrior?
Jupi (23-2-2018 om 13:55)
Als de dader alles zelf moet vergoeden zal hij bij hoog en laag gaan ontkennen. Laat de wijkagent op het (lage) niveau praten met die snotneus en ervoor zorgen dat het niet meer gebeurd.