Beveiligingsbedrijf gemeentehuis Tholen aan de kant

Toegevoegd: 13-03-2018, 22.18 uur - Update: 17-01-2019, 09.44 uur
De hennepkwekerij in Tholen.
© Foto: Roland de Jong
Door: Manfred Berrevoets

THOLEN - De gemeente Tholen heeft vandaag besloten om receptie- en beveiligingswerkzaamheden van het huidige beveiligingsbedrijf in het gemeentehuis in Tholen voorlopig op te schorten. Dat heeft de gemeente dinsdagavond bekend gemaakt naar aanleiding van het aantreffen van een hennepkwekerij op Tholen.

Het hennepteam van de politie trof op woensdag 7 maart een hennepkwekerij aan in een loods aan de Molenvlietsedijk in Tholen. De gemeente is hiervan op de hoogte gesteld, zoals gebruikelijk is bij dergelijke acties. Volgens de gemeente zijn in de media diverse berichten verschenen over de Thoolse hennepkwekerij en mogelijke verwevenheid met het beveiligingsbedrijf dat diensten verricht voor de gemeente Tholen.

"Het college van burgemeester en wethouders heeft besloten om, zonder verder een waardeoordeel te vellen, de receptie- en beveiligingswerkzaamheden van de onderneming voorlopig op te schorten en af te wachten wat de politie kan mededelen over de verwevenheid. De overeenkomsten met het bedrijf, dat ook een ruimte huurt in het gemeentehuis, worden nader bekeken", aldus de gemeente. Vanaf woensdag 14 maart zal een andere beveiligingsdienst worden ingezet.

Het beveiligingsbedrijf liet overigens zelf eerder weten niet betrokken te zijn bij de kwekerij. "Er bestaat geen enkel verband tussen de ontdekte hennepkwekerij en ons bedrijf. Wij maken dan ook geen gebruik van een loods. De organisatie is géén verdachte in het onderzoek en op geen enkele wijze betrokken gebleken bij criminele activiteiten in welke vorm dan ook", aldus het bedrijf in een eerdere verklaring.

Het bedrijf heeft inmiddels laten weten achter de genomen (tijdelijke) maatregelen te staan. "Als opdrachtgever zitten zij eveneens in een lastig parket. Hangende het onderzoek mag er logischerwijs geen sprake zijn van belangenverstrengeling en moet de situatie objectief getoetst worden. Wij begrijpen dit als bedrijf volkomen en kijken vol vertrouwen uit naar de uitkomst van het onderzoek."