Brandmelder gaat af vanwege deodorant

Toegevoegd: 02-04-2018, 20.51 uur

Brandmelder gaat af vanwege deodorant
© Foto: HVZeeland.nl (archief)
Door: Roland de Jong

BURGH-HAAMSTEDE - De brandweer van Burgh-Haamstede is maandagavond uitgerukt nadat deodorant het brandmeldsysteem van een hotel in werking had laten treden.

De brandweervrijwilligers werden rond 19.00 uur met spoed ter plekke verzocht bij hotel De Schouwse Boer aan de Torenweg. Het automatische brandmeldsysteem was in werking getreden en onduidelijk was of er al dan niet sprake was van loos alarm.

Ter plekke bleken er circa 70 gasten in het hotel te verblijven. Een aantal kinderen onder hen bleek een melder te hebben laten afgaan door een grote hoeveelheid deodorant in een ruimte te spuiten. De brandweer heeft de betreffende kamer geventileerd. Nadat de kinderen en de leiding door de brandweerlieden waren toegesproken kon men terugkeren naar de kazerne.



Reageer op dit bericht

Reacties

Nieuwe reactie plaatsen:

Alle ingestuurde reacties worden voor publicatie door de redactie beoordeeld. De redactie behoudt zich het recht voor om de reactie zonder opgaaf van redenen te weigeren of in te korten. Bij het insturen van een reactie geeft u ons toestemming de ingevoerde persoonsgegevens te verwerken. Lees hier alle regels over het plaatsen van reacties. U mag 750 tekens gebruiken voor uw reactie.

Zelf reageren? Lees hier de spelregels.

Aantal tekens
0 van 750
Michelle (3-4-2018 om 11:39)
Moet kunnen is de slogan tegenwoordig. Waar waren de ouders?