Tbs pyromaan met een jaar verlengd

Toegevoegd: 12-04-2018, 18.35 uur
Tbs pyromaan met een jaar verlengd
© Foto: HVZeeland.nl (archief)
Door: Manfred Berrevoets

MIDDELBURG - De Middelburger M. R., die ruim twee jaar geleden de nodige branden in zijn woonplaats stichtte, blijft nog een jaar onder het regime van de tbs met voorwaarden. De rechtbank heeft dat donderdag beslist.

R. stichtte in 2014 en 2015 diverse branden, waaronder winkelwagentjes, auto's en een bouwkeet. Hij viel op doordat hij steeds als een van de eersten bij het blussen stond te kijken.

Door een peilbaken op zijn fiets te zetten kon R. in de gaten worden gehouden en kwam er een einde aan zijn brandstichtingen. R. werd in 2015 tot 18 maanden cel en de tbs met voorwaarden veroordeeld.