Mogelijk link autobranden en drugscircuit

Toegevoegd: 19-04-2018, 11.27 uur
De brand op 3 maart bij het Europaplein.
© Foto: Manfred Berrevoets / Provicom

WESTKAPELLE - De reeks autobranden in Westkapelle heeft mogelijk te maken met een conflict in het drugscircuit. Dat zegt de politie, die dringend op zoek is naar getuigen.

Op zondag 7 januari gingen kort na elkaar drie voertuigen in vlammen op. De eerste brand was rond 00.30 uur op de Nieuwe Dijkstraat. Later waren branden bij de Kerkeweg en de Molenwal.. Op zaterdag 3 maart vatte een bestelbus vlam op het Europaplein.

De politie gaat uit van brandstichting en is bezig met een onderzoek. De afgebrande auto’s zijn in beslag genomen en afgevoerd. Volgens de politie hebben gesprekken met dorpsbewoners al tot verrassende inzichten geleid, maar is de zaak nog niet rond. . Het onderzoek heeft namelijk nog niet geleid tot de aanhouding van de dader(s).

“Rechercheurs hebben inmiddels een aantal opvallende zaken waargenomen. Mogelijk zou er sprake zijn van een conflict in het drugscircuit maar vanwege het belang van onderzoek kunnen we hier niets meer over kwijt”, zo zegt de politie.

De politie doet een dringend beroep op Westkapellenaren die nog niet met de politie hebben gesproken en informatie over de brandstichtingen hebben. “We willen voorkomen dat de dader(s) weer toeslaat/toeslaan en er een volgende keer wel gewonden vallen”, aldus een woordvoerder.

Remco (19-4-2018 om 18:42)
Toch mooi dat de beste brave burger al flink wat gedoneerd heeft voor een nieuwe bus voor deze ondernemer