Zeiljacht aan de grond bij Kamperland

Toegevoegd: 24-04-2018, 19.29 uur
Het jacht was vastgelopen nadat het motorpech had gekregen.
© Foto: KNRM Veere

KAMPERLAND - De KNRM-reddingboot Oranje van het station in Veere is vanmiddag uitgevaren voor een zeiljacht dat aan de grond was gelopen.

De reddingbootbemanning werd even na 15.00 uur opgeroepen. De zeilers hadden op het Veerse Meer motorpech gekregen ter hoogte van Kamperland en hadden enkel de beschikking over een kleine noodmotor. Hierdoor konden ze niet zelfstandig loskomen.

Volgens de KNRM bleek het jacht met een behoorlijke vaart aan de grond te zijn gelopen. "Zelfs de reddingboot moest er nog even flink aan trekken", aldus de KNRM.

erik (1-5-2018 om 08:27)
Volgens mij is het veerse meer zeker 40cm minder diep dan een jaar of 3 geleden. dat merk je bij boothellingen en vaste steigers .weet iemand waarom dat is? of verbeeld ik me het?
marco (25-4-2018 om 07:48)
Lijkt mij handiger om aan de top van de mast te trekken. Dan maak je zo veel helling dat loskomen heel simpel wordt.
bram (25-4-2018 om 02:00)
't Ja, voor zeilen en andere vormen van varen, daar heb je kennis voor nodig. Kennelijk bij deze personen niet voldoende aanwezig. Niet erg hoor want net als U zijn er zovelen die niet weten hoe het Veerse meer eruit ziet. Maar goed dat er vrijwilligers zijn die je dan weer los willen trekken. Hulde aan die personen, want zonder hun, zou het varen op het Veerse meer nog veel gevaarlijker zijn.