Geen files

Omgekomen man Hoek is Roemeen

Toegevoegd: 29-04-2018, 09.59 uur
Het dodelijke slachtoffer is een 19-jarige man uit Roemenië.
© Foto: Roland de Jong / Provicom

HOEK - De man die zaterdagavond om het leven kwam bij een ongeluk op de Hoekseweg (N682) bij Hoek is een 19-jarige man uit Roemenië. Dat heeft de politie zojuist bekend gemaakt.

Volgens de politie reed de Roemeen vanuit Hoek richting Terneuzen. Bij buurtschap Wulpenbek kwam hij frontaal in botsing met een hem tegemoetkomende auto. Deze werd bestuurd door een 48-jarige man uit Yerseke. Bij hem in de auto zat een 16-jarig meisje uit Hoek.

De Roemeen werd door de klap uit zijn auto geslingerd. Hij werd nog gereanimeerd maar overleed desondanks ter plekke. De auto van de man uit Yerseke kwam op een talud tot stilstand. De man raakte bekneld en kon na een uur door de brandweer worden bevrijd. De man en het meisjes zijn zwaargewond naar het ziekenhuis in het Belgische Gent gebracht.

De politie sloot na het ongeluk de Hoekseweg volledig af. Ter plekke is uitgebreid onderzoek gedaan. De uitkomst hiervan is echter nog niet bekend en volgens de politie is het dus te vroeg om iets over de oorzaak van het ongeluk te kunnen zeggen.

anoniem (3-5-2018 om 13:41)
Waarom wordt er nu ook weer gedacht dat er drank in het spel is. Hou aub op met deze kwetsende berichten. De families van de gewonden hebben het al zwaar genoeg. Vergeet ook niet dat de collega's van de overleden Roemeen dit lezen. Hopelijk kunnen ze de oorzaak nog achterhalen. Nogmaals sterkte voor alle betrokkenen.
Jokko van der Sneuk (3-5-2018 om 06:51)
@ Adrie, robert en P, weten zullen we het nooit, omdat van overleden bestuurders GEEN bloedproef mag gedaan worden volgens de wet., Dit probleem is nu in discussie in de 2e kamer.. zie ook telegraaf van 2 weken terug... daarin stond ook een verhaal van een situatie als dit... het vingertje word vaak naar de Roemeen gewezen lees ik, maar misschien is de man en het meisje wel op zijn weghelft gekomen, ? wordt vervolgd hoop ik, maar dit zal wel even duren voor de oorzaak bekend word. het in niet altijd drank of een smartphone die dit leed veroorzaken. over een gordel om gehad hebben of niet lees ik nergens, ook niet op een andere nieuws site. (zie ook mijn andere reacties op dit artikel) was er maar een dash cam, was het allemaal veel helder.
Adrie (2-5-2018 om 21:39)
Jammer dat iedereen vol vooroordelen zit, zonder enige informatie. Zo lang de autoriteiten het onderzoek niet hebben afgerond, moet je geen respectloze mening hebben. Deze jongen was samen met zijn vader in Nederland om zijn familie te verzorgen, iets wat daar onmogelijk is. Hij was een harde werker en zover ik hem kende was hij een goede jongen. Ik kende hem beroepsmatig, en iedereen was ontdaan. Voor iedereen is dit een verschrikking. Zeker! voor de andere bestuurder en het meisje, Verschrikkelijk mijn grote wens is dat ze er snel bovenop mogen komen en een lang en gelukkig leven mogen hebben. Dus voor je een oordeel velt over mensen, ken dan eerst de feiten. Adrie.
P (30-4-2018 om 19:31)
@Robert, uiteraard zitten die lui er vaak tussen en zijn hun het ook vaak. Maar dat neemt niet weg dat niemand schuldig is tot het is bewezen. Jij noemt ons slapende, maar zelf wil je mensen al veroordelen voor ze wat hebben gedaan en in dit geval een dode 19 jarige Roemeen. Straks is het 4 mei, dan herdenken we slachtoffers maar vergeet vooral niet dat die slachtoffers ook voort zijn gekomen uit handelen met vooroordelen en geen eerlijke kansen. Niemand van beide bestuurders had deze uitkomst gewilt, doe niet alsof het allemaal opzettelijk is, ergens verderop is een familie in rouw wegens hun verlies van hun jonge zoon.
Robert (30-4-2018 om 18:08)
Ooh...wat zijn we weer allemaal politiek correct bezig. Feit is dat er iemand overleden is en twee mensen ernstig gewond zijn. En daar zit niemand op te wachten. Maar het feit is dat de witte nummerplaten niet kunnen rijden,veel drinken en vaak nog dagenlang onder invloed zijn en het materieel ook niet helemaal in orde is omdat er geen app opzit en thuisgeprutst, Ik rijdt vaak deze weg naar het Westen en wordt vaak als idioot ingehaald door dit soort figuren en dit stopt vaak bij de Braakman. Dus de mensen als Peet en Terneuzenaar lullen echt niet uit hun nek,maar blijf het politiek correct maar allemaal benaderen,dan komt het allemaal goed Slaap lekker.....
jdb (30-4-2018 om 17:13)
Inderdaad fout om meteen de Roemeen te beschuldigen. Maar, gezien de manier waarop het artikel geschreven is, is het wel begrijpelijk. 'Hij reed...' 'Hij komt in botsing met...' En daarmee lijkt het een gevolg van zijn handelen. Sterkte aan de gewonden en de betrokkenen.