Hardleerse festivalganger rijdt onder invloed

Toegevoegd: 29-04-2018, 13.42 uur
Hardleerse festivalganger rijdt onder invloed
© Foto: HVZeeland.nl (archief)

GRIJPSKERKE - Een 57-jarige man uit de gemeente Hulst is vannacht tijdens muziekfestival Hrieps twee keer betrapt op het rijden onder invloed van alcohol. Hij wordt er ook van verdacht onder invloed van drugs te hebben gereden.

Een verkeersregelaar die bij het festival werkzaam was attendeerde een agent op de man. De automobilist moest op het politiebureau een ademanalyse afleggen en bleek bijna 3,6 keer te veel alcohol gedronken te hebben (775 Ug/l). Zijn rijbewijs werd ingenomen en hij kreeg een algeheel rijverbod van negen uur.

Tot verbazing van de betreffende agent zag hij de man even later opnieuw achter het stuur zitten. Dit keer wilde hij het parkeerterrein afrijden en via de Middelburgseweg richting Buttinge rijden. De man moest opnieuw blazen en bleek zelfs nog extra alcohol genuttigd te hebben. Dit keer blies hij namelijk een score van 780 Ug/l.

Tijdens het verhoor kwam naar voren dat de man ook drugs had gebruikt. Er werd een speekseltest gedaan en deze gaf een positieve uitslag op THC en amfetamine. Er is door een GGD-arts een bloedproef gedaan om meer duidelijkheid te krijgen. De uitslag is nog niet bekend maar de zaak van de man wordt al wel voorgelegd aan een officier van justitie.

Jokko van der Sneuk (30-4-2018 om 17:45)
t.a.v @ JK.... Dat is goed om te lezen dat de organisatie van "HRIEPS" vervoer heeft geregeld met bussen naar dorpen en steden, dus biertje drinken , muziek zien/luisteren, en veilig naar huis... mooi werk van "HRIEPS" !!
raya (30-4-2018 om 11:13)
@jan ik geef je grotendeels gelijk, maar waarom alleen de drugs aanpakken? Gewoon geen verkoop meer van alcoholische dranken op evenementen, concerten, voetbalwedstrijden etc. Zal beter zijn. De meeste mensen die van een evenement etc komen hebben teveel gedronken en geen drugs gebruikt. Organisatie kan er niet veel aan doen dat er drugs binnenkomt. Er is meestal een zero tolerance beleid maar mensen zijn vindingrijk. En ja als iemand gepakt wordt ongeacht de hoeveelheid drank/drugs rijbewijs innemen voor 5 jaar en opnieuw examen laten doen en auto in beslag nemen.
harry (30-4-2018 om 09:50)
@jan de filatroop. dat zou mooi zijn zeg, komende zondag ga ik lekker stoned in de kerk zitten..... hopelijk verbieden ze dat dan ook voor altijd! Hrieps staat nou niet bekend als een festival waar drugs word, maar juist als evenement waar het er zeer gemoedelijk aan toe gaat.
jk (30-4-2018 om 09:01)
@jan de filatroop, wat een zwets je nou man, het betreffende festival doet er alles aan om drugs buiten de deur te houden. en zorgt dat er bussen naar en van het festival terrein rijden naar alle omliggende steden en dorpen. Dat er zulke dwazen zijn heeft niets met dit mooie festival van doen.
Jokko van der Sneuk (30-4-2018 om 08:44)
Dit zijn nou de "figuren" die overal schijt aan hebben, daarom bij festivals, alle wegen controles uitvoeren, hij was echt niet de enigste hoor...maar wel toevallig gepakt,,,dankzij een oplettende vrijwilliger als festival regelaar, slaap dan in je auto, en ga de volgende ochtend naar huis... (tip van Jokko)
wim (30-4-2018 om 07:19)
Waar ben je nu op een leeftijd van 57 jaar met bezig om twee maal gepakt te worden met veel te veel drank op en daar bij nog van die rommel drugs te gebruiken wat ben je dan toch een grote stakker man om zo door leven te gaan.