www.hvzeeland.nl

Schade door brand bij woning Renesse

Toegevoegd: 01-05-2018, 09.27 uur

Schade door brand bij woning Renesse
Door: Roland de Jong

RENESSE - Een brandje bij een woning aan de Scholderlaan in Renesse heeft vannacht voor de nodige schade gezorgd.

De bewoners van het huis schrokken rond 02.25 uur wakker en merkten toen dat er rook in hun woning stond. Buiten het huis bleek brand te zijn ontstaan in een stapel met hout voor de open haard. Ook een kozijn was in brand gevlogen en als gevolg hiervan brak het glas in de ruit in het kozijn. Hierdoor kwam rook de woning in.

De brandweer van Renesse heeft het brandje geblust en de woning geventileerd. De inzet van de eveneens gealarmeerde blusploeg van Burgh-Haamstede was niet nodig. Bij de brand is niemand gewond geraakt. Hoe de brand is ontstaan, is niet bekend.