Arrestaties voor brandstichtingen auto's

Toegevoegd: 08-05-2018, 14.04 uur
Eén van de autobranden in Domburg.
© Foto: Manfred Berrevoets / Provicom

MIDDELBURG - De politie heeft maandag twee verdachten aangehouden voor de reeks brandstichtingen in Domburg en Westkapelle.

Op 7 januari en op 3 maart gingen in totaal vijf auto’s in vlammen op. Direct na de branden bleek dat er sprake was van brandstichting en stelde de politie een onderzoek in. Er werd onder meer buurtonderzoek gedaan en recent deed de politie nog een oproep aan getuigen om zich te melden.

Het rechercheonderzoek leidde tot informatie over de mogelijke betrokkenheid van twee personen. Zij zijn maandag aangehouden en ingesloten. Het gaat om een 26-jarige man en een 16-jarige vrouw uit Westkapelle. Het motief van de brandstichters is nog niet bekend.

In april sprak de politie uit dat er mogelijk een link was tussen de autobranden en het drugscircuit maar volgens de politie is inmiddels gebleken dat de gedupeerden niet betrokken waren bij drugsgerelateerde feiten. De politie zet het onderzoek voort.

Cas (9-5-2018 om 21:52)
AntiGSM, denk aan je hart he
AntiGSM (9-5-2018 om 13:45)
Pluim voor de politie! Goed gedaan. En aan de daders: mocht ik ooit soortgelijke daden zien dan zweer ik dat de daders nooit gepakt zullen worden maar dat ik ze persoonlijk het licht uit de ogen timmer!
jan (8-5-2018 om 23:54)
Jammer dat de politie de mensen waar hun auto van aangestoken is, nog een trap nageeft door hun met drugs te relateren. Politie jammer dat het zo moet. In ieder geval wel weer een pluimpje voor de politie door het oplossen van dit misdrijf. Hopelijk leren de daders er wat van en kunnen ze schade laten betalen.
Wkp-er (8-5-2018 om 22:36)
Naar mijn idee het licht in hun ogen niet waard
Popeye (8-5-2018 om 17:49)
'Gedupeerden waren echte niet betrokken bij drugsgerelateerde feiten' - als slachtoffer bof je toch maar met zulk burengerucht! Bijna gelyncht :-D
Kees (8-5-2018 om 14:22)
Pluim voor de politie in Middelburg en Domburg.