Vluchtende automobilist reed onverzekerd

Toegevoegd: 13-05-2018, 12.15 uur
Het ongeval bij Middelburg afgelopen vrijdag.
© Foto: Manfred Berrevoets
Door: Manfred Berrevoets

MIDDELBURG - De man die afgelopen vrijdag na een achtervolging van de politie in Middelburg tegen een boom reed is een 26-jarige Middelburger. Hij reed het hoge snelheden en zijn auto was niet verzekerd.

Twee geüniformeerde agenten reden vrijdagavond in een onopvallende auto over de Wilgenhoekweg in Serooskerke. Ze zagen een blauwkleurige auto met hoge snelheid richting Sint Laurens rijden. Ze besloten het voertuig te volgen om een snelheidsmeting te doen. Ze zagen dat de auto buiten de bebouwde kom met snelheden van circa 140 km uur reed en in Sint Laurens op een gedeelte waar 30 is toegestaan, circa 75 kilometer per uur haalde. Ze zagen dat hij op de Laan der Verenigde Naties de rotonde in zijn geheel nam en hen passeerde.

De agenten raakten hem even uit beeld en zagen hierna dat hij op de Leliendaalseweg tegen een boom was gereden. De agenten spraken de bestuurder aan die nog in het voertuig zat. Hij had een bebloed hoofd, ondanks tegenwerpingen van de agenten stapte hij zelf uit de auto. Hij werd daarna in afwachting van de ambulancedienst gestabiliseerd. Hij is daarna overgebracht naar het ziekenhuis.

Het voertuig bleek niet te zijn verzekerd. De APK-keuring was verlopen en het kenteken was door de Rijksdienst Wegverkeer op 22 maart 2018 geschorst. Er is door de GGD arts bloed afgenomen dat getest wordt op alcohol en drugs. Het rijbewijs van de bestuurder is ingevorderd. .

wim (14-5-2018 om 07:17)
26 jaar oud en dan met een auto onverzekerd geen geldige apk en dan met een snelheid van 140 km te rijden waar 30 km mag gereden worden dan vraag je toch om een berg ellende en wie weet wat nog meer want je rijbewijs innemen door politie is niets niks,misschien moet het wel voor goed ingenomen worden voor je eigen leven.
Robert (13-5-2018 om 15:32)
Op facebook beweert meneer dat dit niet het ware verhaal is ben toch wel benieuwd wat dan de waarheid is
zeeuw (13-5-2018 om 13:08)
nooit geen rijbewijs meer , levens lang schorsen , plus alle kosten laten betalen tot de laatste grasspriet