Slachtoffer Rilland komt uit Belgiƫ

Toegevoegd: 13-06-2018, 20.13 uur - Update: 13-06-2018, 21.31 uur

RILLAND - Op de Oude Rijksweg (N289) bij Rilland wordt nog altijd onderzoek gedaan naar de toedracht van de fatale aanrijding die daar vanmiddag plaatsvond. Inmiddels is duidelijk dat het dodelijke slachtoffer een Belgische man betreft.

Op een recht stuk weg kwamen rond 16.35 uur een Belgische personenauto en een Nederlandse bestelbus met elkaar in botsing. De personenauto reed vanuit de richting van de Oesterdam naar Rilland, de bestelbus naderde uit tegenovergestelde richting. Er ontstond een flinke ravage en er bleken verschillende personen gewond te zijn geraakt.

De bestuurder van de personenauto is ter plaatse overleden. Het gaat om een 64-jarige man uit het Belgische Berlare. Een 67-jarige passagiere, eveneens uit deze plaats afkomstig, raakte gewond. Ook de bestuurder van de bestelbus (een 64-jarige Tholenaar) en een 41-jarige passagier (eveneens uit Tholen) raakten gewond. De opgeroepen traumahelikopter kwam niet meer ter plekke.

De brandweer heeft de overleden automobilist samen met de politie en een uitvaartverzorger geborgen. Rond 20.00 uur werd nog altijd sporenonderzoek gedaan. Wel is inmiddels een bergingsbedrijf ter plaatse. De weg was om 21.00 uur nog altijd volledig afgesloten. Hoe lang dit nog gaat duren is niet bekend.

Zie ook: