OM eist één jaar cel voor ongeval Langevieleweg

Toegevoegd: 25-06-2018, 20.00 uur
Het ongeval in Middelburg.
© Foto: Manfred Berrevoets
Door: Manfred Berrevoets

MIDDELBURG - Tegen de 47-jarige Roosendaler M. J. is maandag een rijverbod van vier jaar en een gevangenisstraf van twaalf maanden geëist.

J. is de man die ervan wordt verdacht op vrijdag 13 oktober 2017 verantwoordelijk te zijn voor een ernstig verkeersongeval, waardoor de 41-jarige Jeppe de Lange uit Middelburg en zijn 6-jarige zoontje Mees blijvend zwaar lichamelijk letsel opliepen. J. reed - naar later bleek met twee keer de toegestane hoeveelheid alcohol - in de Zeeuwse hoofdstad op de Langevieleweg en haalde daar een auto in die naar zijn zin veel te traag reed.

De auto die voor hem reed haalde hij eveneens in en vervolgens bleef J. op de linkerzijde van de weg rijden. In een flauwe bocht naar links zag hij niet dat daar de vader en zijn zoontje fietste - zo verklaarde hij - en botste frontaal tegen het tweetal op. ,,Ze doemden ineens voor mij op''.

Vader Jeppe liep onder andere gebroken ribben, zwaar hersenletsel en een uitgebreide schedelbasisfractuur op. Zoontje Mees liep eveneens hersenletsel op. Volgens de advocaat van J. treft de vader eveneens wel enige schuld. Hij had, terwijl alles goed was te overzien, de voorrangsweg die de Langevieleweg is, niet moeten oprijden.

Volgens getuigen reed J. 'als een idioot, vertoonde hij asociaal rijgedrag en reed hij veel te hard'. J.is in het verleden al eerder veroordeeld voor te hard rijden en rijden onder invloed. De uitspraak is over twee weken.

Joke (28-6-2018 om 21:45)
Dit is echt te gek voor woorden 1 jaar voor dit misdrijf want dat is het als je met drank op achter het stuur gaat, dat gezin heeft hier levenslang last van door zo'n stomme sukkel die hoort minstens levenslang te krijgen hopelijk oordeelt de rechter veel zwaardere straf
Marcel (27-6-2018 om 08:40)
Het OM eist 1 jaar maar ik mag toch hopen dat de rechter zo wijs is en het misdrijf zwaarder bestraft want zo wordt de rechtspraak in Nederland wel erg ongeloofwaardig.
Jose (27-6-2018 om 00:10)
De eis is laag ben ik met iedereen eens. Maar wat ik hondsbrutaal vind is dat de advocaat van J. zegt dat de vader ook enigszins schuld heeft omdat hij de Langevieleweg is opgereden. Wie verwacht er nu dat er een gek , op de verkeerde weghelft komt aanscheuren? Misselijk makende verdediging van deze advocaat.
Taxi (26-6-2018 om 21:33)
De weg niet op moeten rijden wat moet je dan? thuis achter de geraniums gaan zitten want je zou eens ..... Die gozer is gewoon fout bezig en dit zijn weer eens de gevolgen wanneer word hij nu eens goed hard aangepakt ipv hand boven het hoofd houden
renee (26-6-2018 om 19:48)
Van die rechters moet ik nou echt van op de pot. Het zou een andere straf zijn als een zoon met kleinkind van een rechter eens zo invalide was gereden.Dan pas waren de rapen gaar. Maar gewoon zo doorgaan in Nederland.BELACHGELIJK voor woorden.
Gea (26-6-2018 om 17:33)
1jaar?????????? Wat is dit voor ONZIN!!!!!! Dat gezin is voor altijd geruineer, schandalig, hadden ze dan dood gereden moeten worden? Hij had levenslang moeten hebben, en zijn rijbewijs kwijt. Het is van de gekke, hoe hier met levens wordt gespeeld, er staat in het stuk, dat Jeppe en Mees, daar niet hadden mogen oversteken, is die dader dan wel goed bezig geweest dan, STOMDRONKEN!!!!!