Politie doet oproep aan dronepiloot Koudekerke

Toegevoegd: 19-07-2018, 18.20 uur
Politie doet oproep aan dronepiloot Koudekerke
© Foto: HVZeeland.nl (archief)

KOUDEKERKE - De politie heeft via social media een oproep gedaan aan een persoon die kennelijk al enkele dagen af en toe boven Koudekerke vliegt.

Via Instagram roepen de wijkagenten van de gemeente Veere de piloot op om begrip te tonen voor het feit dat het vliegen als overlastgevend wordt ervaren. De politie wijst er bovendien op aan dat voor het vliegen met drones regels zijn opgesteld.

Volgens de politie is de drone al enkele dagen achter elkaar waargenomen. "Niet voortdurend, maar voor korte perioden", aldus de wijkagenten.

Marcel (25-7-2018 om 18:15)
Dit soort acties verpest het voor de amateur vlieger. Regels worden steeds strenger en straks mag je helemaal niet meer vliegen zonder papier. DUS VOORAL DOORGAAN.
leida (24-7-2018 om 14:39)
Die drone.s dat is weer een hype, ieder moet ze hebben maar hebben lak aan de regels......deze vliegen lager dan de zweef vliegtuigjes en de motor parachutisten, Bij drone.s moet je je aan de regels houden wat ieder ook denkt of mee vergelijkt want dan doe ik het lekker ook,, als dat ook mag... kinderlijk gedrag...........zie ik er eentje boven mijn grondgebied voor te filmen,schiet ik hem de lucht uit, effe stampen met de voeten , plat dan de vuilnisbak in.........ik gluur niet bij anderen dus ook geen drone boven mijn gebied............
Stefan (22-7-2018 om 13:08)
Zo lang die zweefvliegtuigen, parachute's met motor op de rug, sportvliegtuigjes nog boven m'n huis en tuin mogen vliegen, mag ik dat ook met m'n drone. Met een beetje geluk gaan ze hun heil elders zoeken en eens niet boven mijn kop hun hobby beoefenen. Zodra ik ze tegenwoordig hoor, stuur ik meteen m'n drone omhoog. Hebben ze een hekel aan lijkt het. Zijn meteen weg . Nu nog eens wat verzinnen om die wielrenners uit de straat te weren en die ruiters de kak van hun knol te laten opruimen.
Dronebom (21-7-2018 om 16:04)
Van al deze mensen krijg ik juist zin om iets als verfbommen aan drones vast te maken en deze boven hun tuin te laten vallen. Het verleden is het verleden de koetsen zijn al weg dus nu mogen jullie allemaal best eens met de tijd meegaan. Dat je zo'n ding niet kan betalen is geen reden om een haatpiraat te zijn. De eerste die een van mijn drones kapot schiet is ook de eerste die heel snel voor de rechter zit. Want jaja We zijn in Nederland het land waar je het eigen recht niet in handen mag nemen. Ik irriteer me ook dood aan bejaarden bij de kassa maar die ga ik toch ook niet wegschoppen.
Bumper; (20-7-2018 om 12:25)
gewoon uit de lucht schieten dat ding, en als je achter de eigenaar weet te komen, kort geding aanspannen wegens schending van je privacy , maar zorg er dan voor dat je dat onding als bewijs hebt, daar staan namelijk vinger afdrukken en DNA op. Bumper:
P (20-7-2018 om 11:21)
Wat een seikerds hier, alsof jullie nooit staan te gluren, privacy is in Nederland toch altijd al 0,0 geweest! Laat een drone toch lekker vliegen, laat ze mooie beelden maken. Zuurpruimen.