OM: Taakstraf en rijontzegging na dodelijk ongeluk

Toegevoegd: 09-08-2018, 19.59 uur
Het ongeluk vond net iets meer dan twee jaar geleden plaats op de Molendijk in Yerseke.
© Foto: Manfred Berrevoets / Provicom

MIDDELBURG - Voor het veroorzaken van een dodelijk ongeluk is donderdag tegen de 23-jarige J. de V. uit Yerseke een rijontzegging van een half jaar plus een half jaar voorwaardelijk geëist. Ook moet ze, als het aan het OM ligt, een taakstraf van 160 uur verrichten.

De vrouw wordt verantwoordelijk gehouden voor het dodelijke verkeersongeval op 4 augustus 2016 op de Molendijk in Yerseke. Hier raakte ze in een flauwe bocht met haar bestelwagen op de andere weghelft en daar botste zij frontaal op een haar tegemoetkomende personenauto. Als gevolg van die botsing kwam de bestuurster van de personenauto, een 58 jarige vrouw uit de gemeente Reimerswaal om het leven.

Tijdens de behandeling van de zaak zei De V. diverse keren het afschuwelijk te vinden dat zij het was geweest die de nabestaanden hun geliefde had ontnomen en dat zij daar nog steeds moeite mee had. Volgens een agente die pal na het ongeval een verklaring van haar had opgenomen, had de vrouw gezegd dat de Tom-Tom op de grond was gevallen en dat ze had gekeken waar die lag.

De vrouw kon zich dat dat nu niet meer herinneren. Volgens het OM was het echter een redelijke verklaring voor de oorzaak van het ongeval. De vrouw zelf zei de haar tegemoetkomende auto niet gezien te hebben en dat ze plotseling een airbag in haar gezicht kreeg.

Uitspraak over twee weken.

Nelleke (24-8-2018 om 15:27)
Jan de filatroop (10-8-2018 om 22:01)
Zeeuws meisje (10-8-2018 om 09:25)
Net of die vrouw dat ongeval express veroorzaakt heeft, er kunnen meerdere redenen zijn waarom het is gebeurd. Het is wel makkelijk oordelen zo. Ook deze vrouw haar leven is verwoest, zij vergeet nooit meer dat er iemand overleden is bij een ongeval waarbij zij betrokken is. Nee zet haar weg als een of andere crimineel! Ik ben van mening dat zij dat absoluut niet express heet gedaan dus waarom dan nog iemand eens extra straffen?
Tom Helgers (9-8-2018 om 22:28)
Weer zo'n belachelijk lage strafeis voor het veroorzaken van een dodelijk ongeval! Hopelijk zal ook nu de rechter hoger straffen dan deze trieste eis van de officier van Justitie. Een gezonde en vriendelijke vrouw het leven ontnemen doe je niet af met een taakstrafje...