Grote brand Goes vermoedelijk aangestoken

Toegevoegd: 11-08-2018, 19.33 uur
Onderzoek bij de woning in Goes.
© Foto: Roland de Jong / Provicom
Door: Roland De Jong

GOES - De grote brand die vannacht in Goes een woning en een schuurtje verwoestte is zeer waarschijnlijk aangestoken. De politie gaat uit van brandstichting en doet onderzoek.

De brand begon vannacht rond 02.30 uur in een schuurtje achter een woning aan de Buys Ballotstraat. De vlammen grepen echter snel om zich heen en de brand breidde zich uit naar een grotendeels houten woning aan de Rietweg. De politie en brandweer constateerden vandaag tijdens onderzoek dat er sprake was van brandstichting.

Een kwartier na het uitbreken van de grote brand werd in de circa 250 meter verderop gelegen W. F. Hermanslaan ontdekt dat een klikobak in brand stond. De twee kliko’s die er naast stonden vatten eveneens vlam. Agenten hebben de klikobrand geblust en de brandweer bluste na. Ook hier was sprake van brandstichting. Een bewoner van de Boudewijn Buchlaan constateerde zondagochtend dat er brand in zijn vuilcontainer was geweest. Dit brandje bleek vanzelf te zijn gedoofd.

De politie vermoedt dat er sprake is van brandstichtingen en doet onderzoek naar de toedracht. Forensische rechercheurs hebben bij de schuur sporenonderzoek gedaan. Agenten hielden in de omgeving een buurtonderzoek. Omwonenden zijn via een brief geïnformeerd over de brand en gevraagd of wanneer zij informatie hebben dit met de politie te delen. met de vraag of mensen afgelopen nacht iets verdachts gezien of gehoord hebben. Of de branden verband houden met elkaar wordt onderzocht.

De politie is nog op zoek naar getuigen en mensen die wellicht bruikbare camerabeelden hebben.

Ronald (12-8-2018 om 09:33)
Hopelijk krijgt de politie de dader(s) snel te pakken; want het zijn potentiële moordenaars; want als de mensen niet of later wakker waren geworden dan waren er slachtoffers gevallen. Ik vind dit gewoon een laffe daad !