Taakstraf voor lastigvallen zoon en ex

Toegevoegd: 13-08-2018, 15.38 uur
Taakstraf voor lastigvallen zoon en ex
© Foto: HVZeeland.nl (archief)
Door: Roland De Jong

MIDDELBURG - De 59-jarige A. P. is maandag  in Middelburg veroordeeld tot een taakstraf van 24 uur. Er was tachtig uur geëist. P. werd ervan verdacht van januari 2013  tot en met 18 maart 2015 zijn inmiddels ex-partner en haar zoon te hebben lastig gevallen.

Volgens P., die destijds in Dreischor woonde maar inmiddels naar Breda is verhuisd, was het juist zijn ex die hem lastig viel. Zijn ex op haar beurt beschuldigt P. ervan al die tijd haar en haar zoons leven te hebben verziekt door hen te bellen en namens hen spullen te bestellen.

Toen P. eenmaal uit Dreischor was vertrokken en hij bij een vriendin onderdak had gevonden, ging de belaging echter gewoon door. Volgens P. was het zijn nieuwe vriendin geweest die zijn ex had lastig gevallen.