Buurtpreventie in Ambachtenbuurt Tholen

Toegevoegd: 29-08-2018, 12.45 uur
Buurtpreventie in Ambachtenbuurt Tholen
© Foto: HVZeeland.nl (archief)
Door: Roland De Jong

THOLEN - ​In de Ambachtenbuurt in Tholen wordt door bewoners gewerkt aan de oprichting van een buurtpreventieteam. Doel is er voor te zorgen dat bewoners prettig kunnen wonen in een schone en veilige omgeving. Samen met de gemeente wordt nu gezocht naar teamleden.

Het nieuwe buurtpreventieteam moet uit minimaal 10 leden gaan bestaan. Zij zullen samen op afgesproken tijden rondes door de Ambachtenbuurt gaan maken. Een coördinator zal zorgdragen voor het contact met de politie, de gemeente en de woningcorporatie.

Buurtbewoners zie mee willen doen kunnen zich aanmelden via [email protected]. Bij voldoende belangstelling wil de gemeente het nieuwe team ondersteunen. Dat zou dan direct al gebeuren middels het organiseren van een eerste informatiebijeenkomst voor geïnteresseerden.