Man aangehouden na brandstichtingen

Toegevoegd: 23-09-2018, 13.54 uur
Man aangehouden na brandstichtingen
© Foto: HVZeeland.nl (archief)

TERNEUZEN - Een 43-jarige man uit Terneuzen is vanochtend vroeg aangehouden op verdenking van brandstichting. Dat gebeurde rond 05.00 uur in de Nieuwediepstraat.

Politiemensen reden in de genoemde straat toen ze een man zagen die zich verdacht gedroeg. De man zat bij een auto en toen ze de situatie controleerden bleek dat de man een gasbrander onder de auto had gegooid. De man werd hierop aangehouden op verdenking van (poging) brandstichting.

Toen ze korte tijd later door de 1e Verbindingsstraat reden, werden ze aangesproken door een bewoner van deze straat die vertelde net een brand voor zijn woning te hebben geblust. De man werd wakker van brekend glas van de voordeur. Toen hij naar buiten liep, zag hij dat er een stoel voor de voordeur stond en in brand was gestoken. De bewoner wist de brand zelf te blussen.

Inmiddels heeft ook een getuige zich gemeld die heeft gezien dat in de Korte Kerkstraat bij een café een brandende parasol moest worden geblust. Deze getuige heeft de brandstichter ook zien wegrennen. De politie stelt een onderzoek in. De verdachte is voor nader onderzoek en verhoor in de cel gezet.

wim (24-9-2018 om 07:03)
Wat te laffe streken om zulke dingen in brand te steken wie weet wat hij nog meer op zijn lever heeft,maar weer een goede prestige van de politie.