Celstraf geëist voor autobranden Westkapelle

Toegevoegd: 28-09-2018, 09.01 uur
Eén van de autobranden in Westkapelle.
© Foto: Manfred Berrevoets
Door: Manfred Berrevoets

MIDDELBURG -De 26-jarige Westkapellenaar, A. H., die ervan wordt verdacht begin januari en begin maart in Westkapelle en Domburg vijf auto's in brand te hebben gestoken, zou van het Openbaar Ministerie (OM) voor dertig maanden achter de tralies moeten belanden. Om het te behoeden voor verdere misstappen zouden ook nog tien maanden voorwaardelijk moeten worden opgelegd als stok achter de deur.

H. pleegde de branden samen met zijn 16-jarige vriendin. Die zal later nog worden berecht. Volgens H. handelde hij voornamelijk uit frustratie en voor de kick. In de visie van zijn raadsman Niels Koole kon er geen sprake zijn van de 'brandstichting met gemeen gevaar voor goederen', zoals het OM had tenlastegelegd.

De auto's stonden voornamelijk op parkeerplaatsen, dus geen gevaar voor woningen en dergelijke. Koole vond dan ook dat er hooguit sprake kon zijn van vernieling en dus - als H. zou worden veroordeeld - ene lagere straf zou moeten volgen. De uitspraak is over twee weken.

k (1-10-2018 om 09:37)
vernieling?? dat begrijp je toch niet, hij stak ze in de fik meneer de advocaat dus wel degelijk brandstichting
Jacht (28-9-2018 om 09:41)
Tis t beste voor de man en westkapelle dat hij voorlopig in de gevangenis blijft. Zulke criminelen houden wij niet van.