Politie opnieuw druk met trouwstoet Vlissingen

Toegevoegd: 06-10-2018, 19.40 uur - Update: 07-10-2018, 09.37 uur
Deze zaterdag werden er geen bekeuringen uitgeschreven.
© Foto: Politie Zeeland-West-Brabant

VLISSINGEN - De politie is zaterdag opnieuw bezig geweest met een trouwstoet die door Vlissingen reed. Een week geleden schreef de politie nog verschillende boetes uit toen deelnemers van een andere trouwstoet onnodig toeterden en voor overlast zorgden.

De Vlissingse wijkagenten meldden vandaag via Twitter dat via Instagram een melding was binnengekomen dat een trouwstoet de wijk Paauwenburg blokkeerde. Ter plekke werd de broer van de bruidegom aangesproken en deze werd door de politie verantwoordelijk gemaakt over het verdere verloop.

Er werd vervolgens nog wel wat getoeterd maar volgens de politie is verder alles rustig verlopen en zijn geen overtredingen geconstateerd. "Over het claxonneren zijn afspraken met de deelnemers gemaakt. Hierbij hebben we in acht genomen dat ook plaatselijke sportverenigingen weleens op de platte kar door een wijk trekken waarbij muziek gedraaid wordt", zo legt de politie uit.

"In een grote stoet constateren wie nu precies toetert is bovendien altijd erg lastig. Er zijn geen bekeuringen voor toeteren geschreven omdat dit werkelijk ondoenlijk is in een stoet van 30-40 auto's. Probeer maar eens te herleiden waar het geluid precies vandaan komt”, zo stelt de politie.

De politie adviseert overigens om bij overlastgevend of gevaarlijk gedrag van trouwstoeten te bellen met 0900-8844.

Danny (7-10-2018 om 11:58)
De volgende x ook de weg blokkeren zodat zij niet verder kunnen
Nel (7-10-2018 om 11:34)
Het is niet het toeteren alleen van deze stoet. De politie en de regering zijn gewoon bang dat, als je deze mensen aanpakt en wijst op onze regels, ze voor racist uitgemaakt gaan worden. Als je en buitenlander aanspreekt over zoiets verstoppen ze zich gelijk achter deze zin: Je bent een racist.
Cerebrus (7-10-2018 om 11:31)
Maar als jij onnodig toetert krijg je 360 euro boete. Wat een hufters. Weer een knieval voor dat islamitisch volk.
teun (7-10-2018 om 11:05)
moet je eens in frankrijk komen is het de gewoonte om te toeteren bij een bruids stoetis toch ook niet een hele dag laat die mensen
X (7-10-2018 om 11:02)
Er zal nog een tijd komen dat wij hier kunnen gaan vluchten.Als we die kans dan nog hebben tenminste.Prachtig geregeld zo hier in dit verenigd Europa.Probeer dit maar eens te doen in het land waar deze mensen hun oorsprong hebben.Zou zomaar het laatste kunnen zijn....
AntiGSM (7-10-2018 om 10:56)
We zijn als een stel makke lammetjes aan het aanzien hoe ons land wordt opgeslokt door allerlei culturen die zich NIET willen aanpassen maar alle regels naar HUN maatstaven willen aanpassen. Er zijn ook goede maar die zijn echt in de minderheid. Hier in Terneuzen wordt je gewoon op straat bedreigt en als je dan aangifte doet en gebeld wordt door slachtofferhulp dan dreigen ze de telefoon neer te leggen omdat je discrimineert! Dat is de vooruitgang, moet je eens proberen om in Turkije een Nederlandse kerk te bouwen (niet dat ik daar iets mee heb), dan krijg je nog geen 2 stenen op elkaar!