Politie opnieuw druk met trouwstoet Vlissingen

Toegevoegd: 06-10-2018, 19.40 uur - Update: 07-10-2018, 09.37 uur
Deze zaterdag werden er geen bekeuringen uitgeschreven.
© Foto: Politie Zeeland-West-Brabant

VLISSINGEN - De politie is zaterdag opnieuw bezig geweest met een trouwstoet die door Vlissingen reed. Een week geleden schreef de politie nog verschillende boetes uit toen deelnemers van een andere trouwstoet onnodig toeterden en voor overlast zorgden.

De Vlissingse wijkagenten meldden vandaag via Twitter dat via Instagram een melding was binnengekomen dat een trouwstoet de wijk Paauwenburg blokkeerde. Ter plekke werd de broer van de bruidegom aangesproken en deze werd door de politie verantwoordelijk gemaakt over het verdere verloop.

Er werd vervolgens nog wel wat getoeterd maar volgens de politie is verder alles rustig verlopen en zijn geen overtredingen geconstateerd. "Over het claxonneren zijn afspraken met de deelnemers gemaakt. Hierbij hebben we in acht genomen dat ook plaatselijke sportverenigingen weleens op de platte kar door een wijk trekken waarbij muziek gedraaid wordt", zo legt de politie uit.

"In een grote stoet constateren wie nu precies toetert is bovendien altijd erg lastig. Er zijn geen bekeuringen voor toeteren geschreven omdat dit werkelijk ondoenlijk is in een stoet van 30-40 auto's. Probeer maar eens te herleiden waar het geluid precies vandaan komt”, zo stelt de politie.

De politie adviseert overigens om bij overlastgevend of gevaarlijk gedrag van trouwstoeten te bellen met 0900-8844.

jan (7-10-2018 om 09:26)
Je moet niet harder blaffen dan de hond groot is, wat is nu het probleem . Of de Zeeuwen zo lief en aardig zijn onder elkaar.
willem (7-10-2018 om 02:04)
leve de Multi-Culti. NIET dus. want zich aanpassen, ho maar. de politie zou die auto's een dag in beslag moeten nemen, politie te bang om voor racist te worden uitgescholden? reken maar dat die lawaaischoppers steeds zullen terugkeren.
Vlissinger (7-10-2018 om 00:47)
@Marjon, totaal mee eens. NL is het paradijs aan het worden voor criminelen en buitenlanders die hun culturen opdringen terwijl iedereen zich hier rot aan ergert. Wat dat betreft leven we in een slap land kwa wet handhaving. Ze moeten gewoon hard optreden tegen die gekken die zonodig op moeten vallen met veel verkeersoverlast tot gevolg (zodat iedereen kan zien wie er gaan trouwen). Dit zijn narcistische trekjes waar we niet op zitten te wachten. Boeien wie er gaan trouwen. Sowieso is trouwen tegenwoordig helemaal niet meer in bij velen. Logisch want de gemiddelde (niet alle) relaties houden tegenwoordig niet lang stand. :)
Ad (6-10-2018 om 22:33)
Ik wilde op straat wat foto's nemen van de stoet, werd me onder bedreiging verboden.
Mike (6-10-2018 om 22:04)
Kan iemand mij vertellen of het tütteren echt een cultuur- dingetje is? Ik begin namelijk het idee te krijgen dat het louter en alleen pure provocatie is!
Dan. (6-10-2018 om 21:46)
Hopelijk is de mooiste dag, zoals ze zeggen, terecht verpest met een hoge boete!