1 file van totaal 3 km

Brandweer schiet te hulp bij reanimatie

Toegevoegd: 24-10-2018, 18.17 uur
Brandweer schiet te hulp bij reanimatie
© Foto: HVZeeland.nl (archief)

BURGH-HAAMSTEDE - Een persoon die dinsdagavond gereanimeerd moest worden in Burgh-Haamstede is later met hartslag afgevoerd naar het ziekenhuis, vermoedelijk dankzij snel optreden van leden van de vrijwillige brandweer.

Brandweerlieden van de post Burgh-Haamstede waren aan het oefenen toen zij via hun telefoons een oproep kregen voor een reanimatie via een burgerhulpverleningsnetwerk. Met de strandjeep rukten direct enkele brandweervrijwilligers uit naar de Margrietstraat zodat ze snel ter plaatse waren met zowel zuurstof als een Automatische Externe Defibrillator (AED).

Al snel werd ook de bemanning van een tankautospuit opgeroepen. De bemanning van de strandjeep startten direct met reanimeren. Na aankomst van de eerste ambulance is de reanimatie voorgezet. Niet veel later kon het slachtoffer met eigen hartslag met spoed per ambulance worden afgevoerd naar een ziekenhuis.

Erik (25-10-2018 om 07:16)
Duim omhoog voor deze brandweermannen...