Automobilist Goes eerder in de fout, 2 weken langer vast

Toegevoegd: 31-10-2018, 17.04 uur
Bloemen op de plaats waar zondag het ongeluk plaatsvond.
© Foto: Roland de Jong / Provicom

GOES - De 19-jarige man uit Kloetinge die in de nacht van zaterdag op zondag in Goes twee fietsers doodreed blijft voorlopig vastzitten. Zijn voorarrest wordt met twee weken verlengd, zo heeft de Rechter-Commissaris vanmiddag besloten.

Vandaag is ook bekend geworden dat de man, die zijn rijbewijs nog maar een jaar in het bezit heeft, al eens eerder in de fout ging in het verkeer. Dat gerucht gaat al sinds zondag rond op social media maar de politie liet naar aanleiding van vragen weten hier niets over te kunnen zeggen.

Het Openbaar Ministerie (OM) heeft vandaag wel bevestigd dat de man eerder een verkeersovertreding beging, maar of het hierbij eveneens ging om rijden onder invloed, is niet duidelijk. Het OM wil namelijk alleen kwijt dat de man een strafrechtelijk verleden in het verkeer heeft en dat hij langer vast moet blijven zitten vanwege recidivegevaar.

De 33-jarige Alice Dessi uit Goes en haar 30-jarige Macedonische vriend Miki Trpkovski overleden zondag rond 04.15 uur toen ze werden aangereden op de Van de Spiegelstraat. Op het moment van de aanrijding werd de auto in kwestie al gevolgd door een politie-eenheid. Agenten wilden de auto namelijk onderwerpen aan een routinecontrole maar zover kwam het dus niet.

De automobilist reed na de botsing nog zo'n 450 meter door. Hij stopte zijn zwaarbeschadigde Peugeot 206 bij de rotonde op het Kazerneplein en kon hij door de agenten worden aangehouden. Een ademanalyse op het politiebureau wees vervolgens uit dat de man (als beginnend bestuurder) vier keer de toegestane hoeveelheid alcohol had gedronken.

zeeuw (31-10-2018 om 19:27)
gewoon eenzame opsluiting en niks anders
Grote Smurf (31-10-2018 om 19:14)
Goed dat deze eerdere overtredingen naar voren zijn gekomen. Dan moet de strafmaat dus ook veel hoger uitpakken en omdat deze egoist niet van zijn fouten wilde leren. Nu maar hopen dat het niet zo'n empathieloze acterende gek is die zijn krokidollentranen in het spel gaat gooien in de rechtbank met vele nep spijtbetuigingen. Daar schijnen sommige (in mijn ogen onbekwame) rechters nogal gevoelig voor te zijn waardoor de strafmaat weer veels te laag uitpakt want het arme jong is nog maar 19 en zal vast zijn leven wel beteren hoor. Zucht.
J.F. de Nooijer (31-10-2018 om 18:44)
Het zal je kind maar zijn. Met die knul heb ik geen medelijden: die mogen ze van mij de maximale straf opleggen. Maar de ouders, wonend in een dorp waar ieder elkaar kent, die zullen ook over straat moeten en boodschappen doen. Het is dus niet alleen uiterst triest voor de nabestaanden van de slachtoffers, maar ook voor de ouders van die verkeersvandaal.
AD. (31-10-2018 om 18:43)
Hoe kan zo.n ASO slagen voor zijn rijbewijs en zich direct daarna zo gedragen dat moet toch tijdens zijn rijlessen zijn opgevallen want je maakt mij niet wijs dat het toen een voorbeeld leerling was.
A.R. (31-10-2018 om 18:35)
Hoe kun je zo onverantwoordelijk met het leven omgaan? Geen straf is hoog genoeg. Erg voor alle partijen. Zowel voor de nabestaanden als voor de ouders en evt broers en zusters van deze man.
Peter (31-10-2018 om 17:55)
Kennelijk een hardleerse bestuurder, Er wordt nu een croundfounding gehouden om moeder van slachtoffer aanwezig te laten zijn bij uitvaart. Als straf mag deze bestuurder deze betalen, evenals alle andere kosten die gevolg zijn van dit misdrijf. en nooit meer in de auto. Tevens wil ik alle nabestaanden van het slachtoffer alle sterkte wensen om dit verlies te verwerken.