'BOB' blijkt te rijden zonder geldig rijbewijs

Toegevoegd: 17-11-2018, 09.09 uur
'BOB' blijkt te rijden zonder geldig rijbewijs
© Foto: HVZeeland.nl (archief)

HULST - Op de Grote Markt in Hulst heeft de politie vannacht iemand betrapt die de 'BOB' was voor familieleden, maar die zelf helemaal niet in het bezit was van een geldig rijbewijs.

Agenten controleerden rond 04.30 uur een personenauto. De bestuurder bleek een 28-jarige man uit de gemeente Terneuzen te zijn. Hij verklaarde dat hij de ‘BOB’ was voor familieleden. Deze hadden namelijk te diep in het glaasje gekeken. De ‘BOB’ onderging een blaastest maar hij bleek inderdaad niet gedronken te hebben.

Nader onderzoek wees echter uit dat de man niet in het bezit was van een geldig rijbewijs. Zijn rijbewijs is namelijk eerder dit jaar ongeldig verklaard. Verder bleek het al de tweede keer te zijn dat de bestuurder werd betrapt met het rijden met een ongeldig verklaard rijbewijs.

De 'BOB' moest mee naar het politiebureau. Tegen hem werd proces-verbaal opgemaakt. Binnenkort ontvangt de man een dagvaarding en zal hij zich voor de rechter moeten verantwoorden.

AntiGSM (17-11-2018 om 10:29)
Het wordt mij de laatste jaren toch wel erg duidelijk dat er bijzonder veel mensen gewoon rijden terwijl het rijbewijs is ingenomen. Wat gaat er hier fout of zijn de boetes te laag? Ik denk dat de pakkans gewoon te klein is, te weinig blauw op straat!