Verdachte kaartverkoper Oostkapelle opgepakt

Toegevoegd: 18-11-2018, 13.20 uur - Update: 18-11-2018, 20.54 uur
Verdachte kaartverkoper Oostkapelle opgepakt
© Foto: HVZeeland.nl (archief)

OOSTKAPELLE - De politie heeft zaterdagavond in Oostkapelle een 23-jarige man aangehouden die vermoedelijk mensen probeerde op te lichten door kaarten te verkopen voor het 'goede' doel.

Meerdere inwoners van het dorp belden de politie nadat bij hun een man aan de deur was geweest die een set kaarten verkocht voor 10 euro. Kopers zouden hiermee helpen iets extra's te doen voor enstig zieke kinderen. Er werden echter vraagtekens gezet bij de goede bedoelingen van de man en rond 19.30 uur kwamen opgeroepen agenten de man tegen in de Schulenburg.

De agenten spraken hem aan en confronteerden hem met hun bevindingen. "Uit ons onderzoek bleek dat de stichting waarvoor hij kaarten verkocht een zeer onprofessionele website had. Bovendien waren deze stichting en nog wat andere stichtingen die op naam staan van dezelfde verantwoordelijke staan, al vaker in verband gebracht met oplichting. Ook de verkoper was hier al vaker mee in verband gebracht door andere politie-eenheden in ons land", zo vertelt de politie.

De man, een 23-jarige inwoner van Capelle aan den IJssel, had overigens ook geen vergunning van de gemeente Veere op zak om kaarten te mogen verkopen. Hij had wel een pasje bij zich waarmee hij de legitimiteit van zijn collecte probeerde aan te tonen. Dit is in beslag genomen.

De man zelf werd aangehouden en overgebracht naar een politiecellencomplex. Hij is zondag verhoord en vervolgens in verzekering gesteld. "Dat betekent dat hij nog langer vast moet blijven zitten omdat het onderzoek nog niet is afgerond", zo legt de politie uit.

Het geld dat de man tot nu toe met de verkoop van kaarten had verdiend en de overgebleven kaarten die nog niet verkocht waren, zijn beiden in beslag genomen. De politie onderzoekt de zaak verder.

Bertus (22-11-2018 om 07:04)
Hier op 's-Heerenhoek enkele weken geleden ook een jonge man aan de deur gehad.
hilbert dingemanse (18-11-2018 om 18:01)
die is op nieuwdorp ook langs de deur geweest .
Ria (18-11-2018 om 18:01)
Vrijdagmiddag was die rond 17.00 uur bij mij in Hoedekenskerke.
Ikke (18-11-2018 om 16:39)
Hier hetzelfde gehad vrijdag avond in Nisse.... vertrouwde het niet helemaal dus niks gekocht!!