Dertig maanden geëist voor misbruik meisjes

Toegevoegd: 28-11-2018, 18.30 uur - Update: 28-11-2018, 21.36 uur
Dertig maanden geëist voor misbruik meisjes
© Foto: HVZeeland.nl (archief)

MIDDELBURG -Tegen de 37-jarige S. van H. uit Terneuzen is woensdag in Middelburg een gevangenisstraf dertig maanden waarvan een derde voorwaardelijk geëist. Daarnaast vind het Openbaar Ministerie (OM) dat hij een voorschot van ruim 7.000 euro aan smartengeld moet betalen.

Negen jaar geleden woonde Van H. in Krabbendijke. Hij zou vijf jaar lang, vrijwel dagelijks de twee dochters van zijn partner hebben gedwongen seksuele handelingen bij hem te verrichten. Van H. zou destijds geleden hebben aan de ziekte van Huntington: een vreselijke en mensonterende ziekte die qua symptomen een combinatie lijkt van Alzheimer, Parkinson en ALS.

Doordat hij medicatie nam (waaronder morfine), kwam hij nauwelijks meer zijn stoel uit en kon hij vrijwel niets meer. Slapen deed hij dan ook op de begane grond, terwijl de meisjes boven sliepen. Volgens de verklaringen van de meisjes zou een en ander zijn gebeurd tijdens de nachtelijke uren of wanneer hun moeder niet thuis was.

Uitspraak over twee weken.