1 file van totaal 5 km

Man steekt vuurwerk af in huis en raakt gewond

Toegevoegd: 30-11-2018, 18.31 uur
Man steekt vuurwerk af in huis en raakt gewond
© Foto: HVZeeland.nl (archief)

MIDDELBURG - Een gefrustreerde bewoner van een flatwoning aan de Driewegenhof in Middelburg heeft vrijdagochtend vuurwerk in zijn huis afgestoken. Hij raakte gewond en is aangehouden op verdenking van brandstichting.

Een agent hoorde rond 10.50 uur in zijn vrije tijd vuurwerk afgestoken worden. Hij vermoedde dat er sprake was van een duizendklapper en zag vervolgens rook uit een woning komen. Een buurvrouw vluchtte met haar kind uit hun woning. Nader onderzoek wees uit dat in de woning van de man een flinke ravage was ontstaan. "Overal lagen restanten van afgestoken vuurwerk", zo zegt de politie.

De bewoner vertelde volgens de politie dat hij gefrustreerd was en onder andere tegen een tafel had geschopt. Hij werd aangehouden en naar een politiecellencomplex gebracht. Een GGD-arts constateerde dat hij bij het incident gewond was geraakt en dat verder onderzoek in het ziekenhuis moest worden verricht. Na een bezoek aan het ziekenhuis is hij voor verder onderzoek en verhoor ingesloten. Hij zit nog vast.

In een kelderbox werd later illegaal vuurwerk gevonden. Dit is in beslag genomen. Van de woningbouwvereniging kreeg de bewoner te horen dat hij niet meer in zijn woning mag komen.

PIPPA (1-12-2018 om 19:39)
Holland waar je holt U heeft volkomen gelijk men zou beter de mensen moeten screenen en niet zo gemakkelijk alles geloven wat er gezegd wordt vaak doen ze er alles aan om deze mensen maar geplaatst te krijgen met alle gevolgen van dien,zelf heb k te maken met een ernstig gestoorde vrouw die constant overlast geeft zulke mensen kunnen niet normaal functioneren! Overmatig drankgebruik geen hulpverlener die er naar om kijkt.Heb vroeger zelf oa in de psychiatrie gewerkt ,dus herken ik veel symptomen.
PIPPA (1-12-2018 om 17:27)
Maljaars moet je die man daar dan maar laten zitten?? Andere bewoners kunnen gevaar lopen ,volgende keer doet hij de gaskraan open je kunt geen risico,s nemen met deze persoon!,Heeft hulp nodig in de daarvoor bestemde huizen en instellingen .
nickey (1-12-2018 om 10:36)
Ben blij toe wim. Hoop nu dat woongoed woord houdt. Hij gooide midden in de nacht vaker vuurwerk.Helaas voor hem ,maar hij is dus een gevaar voor de mede flat bewoners. Is trouwens niet het eerste akkefietje van hem.Werken doen ze niet, maar wel geld voor vuurwerk drugs en drank. Daar raak ik als harde werker nou gefrustreerd van
Clara (1-12-2018 om 09:54)
Een gefrustreerde bewoner? ik zou toch eerder zeggen een gestoorde gek,als je uit frustratie in je huis vuurwerk gaat afsteken dan kun je daarmee een complete ramp veroorzaken, het wordt tijd dat deze troep verboden wordt om te bezitten en daar zware straffen op te zetten.
maljaars (1-12-2018 om 08:28)
gelukkig was hij niet zo gefrustreerd om vuurwerk in zijn kelder aan te steken. maar geef hem gedwongen hulp. met uit huis zetten help je hem niet. raakt tie alleen gefrustreerder van.
wim (1-12-2018 om 07:21)
Het is toch te gek voor woorden om vuurwerk af te steken in je woning dan vraag je om ellende zo gebeurd het ook die persoon mag niet meer te rug in zijn in zijn huurwoning