Automobilisten rijden onder invloed alcohol

Toegevoegd: 03-12-2018, 10.22 uur
Automobilisten rijden onder invloed alcohol
© Foto: HVZeeland.nl (archief)

MIDDELBURG - De politie heeft vannacht in Goes en Wilhelminadorp bestuurders betrapt op het rijden onder invloed.

Omstreeks 22.30 uur zondagavond betrapen agenten in de Thorbeckelaan in Goes een bestuurder die onder invloed van drugs zijn auto bestuurde. Dit betrof een 20-jarige Goesenaar. Uit de afgenomen speekseltest bleek dat hij mogelijk onder invloed reed van THC. Van de man is door een arts een bloedmonster afgenomen. Dit wordt ter controle verstuurd naar het Nederlands Forensisch Instituut (NFI). De man kreeg een rijverbod van 24 uur.

Rond 02.50 uur zagen surveillerende agenten maandag een personenauto rijden over de Deltaweg (N256). Omdat hen ambtshalve bekend was dat de eigenaar van dit voertuig regelmatig onder invloed van drugs rijdt en hij bovendien een rijontzegging had, besloten ze de auto een stopteken te geven.

De bestuurder voldeed hier niet aan en ging er vandoor. Er ontstond een achtervolging waarbij verschillende verkeersovertredingen werden begaan. Zo reed de bestuurder van de achtervolgde auto 170 waar hij 80 kilometer per uur mocht rijden en 100 waar hij 30 kilometer per uur mocht rijden, negeerde hij het rode verkeerslicht en reed hij verschillende keren op de verkeerde weghelft of in de berm.

Uiteindelijk kon de auto in de Burgemeester Snellenstraat in Kortgene aan de kant worden gezet. De bestuurder, een 31-jarige man uit Zierikzee, is met enig verzet aangehouden en overgebracht naar een politiecellencomplex. Daar is een GGD-arts gekomen om een bloedmonster van de man af te nemen. Uit een speekseltest die eerder bij hem was afgenomen bleek dat hij vermoedelijk onder invloed was van THC, amfetamine en meth-amfetamine.

Ook het bloedmonster van deze man wordt opgestuurd naar het NFI. Zijn rijbewijs was de man al langer kwijt, dus dat kon niet worden ingenomen. Hij krijgt wel een bekeuring voor het rijden terwijl hij een rijontzegging heeft. Ook voor de andere feiten waar de man zich schuldig aan maakte wordt proces-verbaal opgemaakt.

willem (23-12-2018 om 06:37)
rijbewijs vernietigen--auto in beslag nemen. zo'n idioot verdiend geen rijbewijs nooit meer een rijbewijs laten halen.
John (3-12-2018 om 14:48)
En wat wordt de vervolgstap? Bekeuring en klaar ermee? Zo'n schoft rijd de volgende keer iemand of meerdere mensen dood, net zoals in Goes een aantal weken geleden. Celstraf zou ik op zijn plaats vinden, lui als dit hebben lak aan alle regels. Hoe wordt er gereageerd als het straks fataal afloopt? Intervenieer nu het nog kan!!
AD. (3-12-2018 om 13:47)
Zodra deze figuur weer op straat staat gaat het weer gewoon door want hij weet dat ze hem toch niet vastzetten en zijn auto word niet in beslag genomen dus die staat al klaar.
Rien (3-12-2018 om 12:21)
En waarom is zijn auto niet in beslag genomen. Vreemd, na eerdere rijontzeggingen. Oh, eerst iemand dood rijden zeker. Losers horen niet achter het stuur.
jacob (3-12-2018 om 11:00)
Zojuist las ik dat het 17 jarig meisje dat door zo'n dronken verkeers hufter was aangereden is overleden. Waarom kruipen zulke hufters met drank op achter het stuur. Laat de rechterlijke macht vanaf nu eens zeer zwaar gaan straffen en toren hoge boetes gaan geven. Verklaar bij drank en drugs overtredingen gewoon het voertuig verbeurd en het rijbewijs in de versnipper machine.
Rick (3-12-2018 om 10:58)
Een bekeuring voor het rijden met een rijontzegging??? Dit is een misdrijf! Krijg je daar alleen maar een bekeuring voor? Waarom wordt deze asbak zijn auto niet verbeurd verklaard en het rijbewijs voorgoed ingetrokken?? Je kunt zo'n idioot in plaats van een auto net zo goed een automatisch wapen in zijn handen duwen om willekeurig slachtoffers te maken. Aan zulke zwakzinnigen wordt de maatschappij blootgesteld en dan maar hopen dat het goed afloopt.