Twee mannen opgepakt voor brandstichtingen

Toegevoegd: 05-12-2018, 18.43 uur
Twee mannen opgepakt voor brandstichtingen
© Foto: HVZeeland.nl (archief)
Door: Manfred Berrevoets

KLOOSTERZANDE - Afgelopen maandag en dinsdag zijn twee mannen (22 en 31) uit de gemeente Hulst buiten heterdaad aangehouden. Zij worden verdacht van het aansteken van diverse branden in Kloosterzande en Vogelwaarde.

De reeks brandstichtingen start begin januari jl. met een brand in een berging bij een woning in Kloosterzande. Daarna volgen nog een 7-tal brandstichtingen in en rondom dezelfde woning en één in Vogelwaarde en één in Overslag. De daders hebben het voornamelijk gemunt op bergingen/schuurtjes, schuttingen en voertuigen.

Vanwege het oplopende aantal brandincidenten is de recherche een onderzoek gestart naar de daders. Gezien de complexiteit van een dergelijk onderzoek heeft dat geruime tijd in beslag genomen. Uiteindelijk heeft het geleid tot de aanhouding van de twee verdachten. Beide mannen zitten nog vast.