Twintig rechercheurs voor misdrijf Kloosterzande

Toegevoegd: 07-12-2018, 15.36 uur
Door: Manfred Berrevoets

KLOOSTERZANDE - De politie heeft een Team Grootschalige Opsporing (TGO) geformeerd met twintig rechercheurs nadat er gisteravond een lichaam was gevonden langs de Zeedijk bij Kloosterzande. Het lichaam lag in de directe omgeving van een auto die in brand stond.

Om 22.01 uur kwam er een melding dat er een brandende auto stond langs de Zeedijk. De brandweer was snel ter plaatse maar kon niet voorkomen dat een groot gedeelte van de auto uitbrandde. Tijdens het blussen ontdekten brandweerlieden dat er een levenloos lichaam in de directe nabijheid van de auto lag.

Andere huldiensten werden opgeroepen en toen bleek dat het een overleden persoon betrof. Uit feiten en omstandigheden werd de conclusie getrokken dat het hier om een misdrijf ging en de omgeving werd ruim afgezet. De politie startte direct een Forensisch Technisch onderzoek. Ook werd er contact gezocht met enkele omwonenden voor informatie.

De uitgebrande auto is voor onderzoek weggesleept. Ook het lichaam van de persoon is naar een onderzoekslocatie gebracht. De identiteit en het geslacht van de overledene is nog niet vastgesteld. Ook kan niet worden aangegeven hoe de persoon om het leven is bekomen. Wat de politie wel kan vertellen is dat de auto een vrij hoog model auto betrof van het merk Range Rover. De kleur is onbekend.

Er is ook een uitgebreid buurtonderzoek verricht. Vannacht is het technisch onderzoek op de plaats delict afgerond. Vanmiddag zijn er speurhonden ingezet die de omgeving hebben afgezocht. Daarna hebben agenten van het Landelijk Team Onderwaterzoekingen de sloot doorzocht. Hierbij is onder andere een tas uit het water gehaald. Deze is veilig gesteld voor onderzoek.

De politie wil dit misdrijf uiteraard zo spoedig mogelijk oplossen en vraagt de hulp in van de burgers. Als eerste word aan omwonenden gevraagd of ze de afgelopen avond maar misschien ook wel de afgelopen tijd iets gezien hebben wat met deze zaak te maken heeft of zou kunnen hebben. De politie wil graag weten of omwonenden camerabeelden hebben van misschien wel de Range Rover.