Man overleden na val in Kanaal

Toegevoegd: 09-12-2018, 19.47 uur
Door: Manfred Berrevoets

VLISSINGEN - In het Kanaal door Walcheren tussen Oost-Souburg en Middelburg is zondag aan het einde van de middag een man te water geraakt. Hij is later overleden.

De man belandde rond 17.00 uur in het ijskoude water van het kanaal. De hulpdiensten rukten massaal uit en slaagden erin de drenkeling uit het water te halen. Diverse brandweerwagens werden opgeroepen en ook twee ambulances kwamen ter plaatse. Een traumahelikopter uit Rotterdam is eveneens ter plaatse gekomen om te assisteren. Ondanks alle inzet is de man overleden.

Om de toedracht te achterhalen vraagt de politie getuigen om zich te melden. De politie wil vooral graag spreken met een jongen van naar schatting 12 jaar die, terwijl het slachtoffer in het water lag aan de waterkant zou hebben gestaan. Water er precies is gebeurd onderzoekt de politie nog. Wel hebben agenten een fiets meegenomen die langs de waterkant lag.

Zie ook:

Jokko van der Sneuk (10-12-2018 om 05:25)
Jongen van rond de 12 jaar staat langs kanaal. dat moet dan iemand gezien hebben ... toch ? er is ook een 112 melding gemaakt.... volwassen man in het water, om wat te doen ? iemand anders gaan redden ?? ligt iets in het water ? fiets staat op de kant, tegen de dijk ? raar verhaal, zou hij het ....... geweest zijn ? word vervolgd ??